Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bad cat amp


Anbefalte innlegg

Hei. Er det noen her som har noe erfaring med Bad Cat forsterkere?

Har veldig lyst på en bad cat Black cat, ikke at jeg ville kjøpt det i norge til den blodprisen, men hvis jeg drar til usa eller noe har jeg veldig lyst å prøve å få tak i en slik. Eneste problemet er at jeg har omtrent ikke funnet et eneste lydklipp eller demo av den på nettet.

For nå så har jeg veldig lyst å prøve å få tak i en mini cat II, eller en liknende lavwatt bad cat. Har hørt demo av den på youtube og den høres rett og slett helt fantastisk ut, men har hørt noen som har klaget på at elementet som sitter i den høres litt "papp" ut. Noen som har noen erfaringer med denne, og eventuelt hvor mye en slik koster i norge?

Alt av input på Bad cat forsterkere settes pris på.

(For de som lurer så er jeg ute etter en litt vox ac30 el84 lyden, men den passer ikke 100% til meg, Kun 95% (:rolleyes:) så jeg leter etter noe som likner veldig, Inspirasjoner er Mew, Radiohead, Muse og slikt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått testet noen Bad Cat amper, men har testet en SMF 15w.

Den er konstruert av Mark Sampson som også har laget Matchless og Bad Cat.

Dette var også en Vox-inspirert amp med to EL82 i utgangen,

og den originale høytaleren var bytta ut med en Celestion Blue Alnico.

Ampen hadde både en vanvittig fin, rund og klar cleanlyd,

og en veldig bra gainlyd. Anbefales for det du er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgte akkurat (motvillig) en Bad Cat Cub II og angrer som en gris.

Har aldri vært borti bedre renlyd. Varm, akkurat passe komprimert, masse sustain og masse shimmer i toppen.

Skal ha meg Bad Cat igjen, må bare vente til det dukker opp en interessant modell på bruktmarkedet.

Ser det ligger en Tone Cat ute på musikkpraksis til 25k. Noen som har noe info om den? Virker som at det er en utgått modell, så det er vanskelig å finne noe særlig informasjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betalte du for Cub II forsterkeren? og var det noe bra overdrive i den? Også hvordan var den i volumet? hørte en sa den var alt for høylytt til å spille inne i huset med for øving? er du enig i det, og går det an å bruke den til live? og hvordan var headroomen i den?

Sorry. ble mange spørsmål men.. :rolleyes:

Endret av Micro Cut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betalte du for Cub II forsterkeren? og var det noe bra overdrive i den? Også hvordan var den i volumet? hørte en sa den var alt for høylytt til å spille inne i huset med for øving? er du enig i det, og går det an å bruke den til live? og hvordan var headroomen i den?

Sorry. ble mange spørsmål men.. :rolleyes:

Husker ikke helt hva jeg betalte, da jeg byttet den til meg, men jeg solgte den for 14k.

Den har jo mastervolum, så den kan jo spille så lavt som du måtte ønske.

Ang renlyden liker den at rørene får jobbe litt. Da åpner den seg mer.

Ang vrengen bør denne spilles ganske høyt for å få den skikkelige godtonen, da den har en tendens til å ha litt "fizzy" diskant (spesielt hvis du kjører en vrengpedal i tillegg), men sånn er det vel gjerne med mange klasse A-forsterkere.

Ja, du kan få feit vreng og superbra renlyd på lavt volum, men alt blir så myye bedre hvis den får kjørt seg litt.

Ja, den spiller høyt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en STOR BadCat bruker. Tidligere Marshall men i de siste årene har han kun brukt Bad Cat

Zorry - glemte å lime inn snarvei :blush:

Endret av Nisse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Danke, folkens. Så vidt jeg har skjønt så er de ganske vanskelig å få tak i i norge? Virker som det er veldig få som brukes dem generelt sett, noe som overrasker meg ganske mye. Ihvertfall det jeg har hørt om dem, så virker det som det er helt nydelig lyd i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.