Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som vet om billig og bra elektrisk trommesett?


Mammado

Anbefalte innlegg

Har lyst på trommesett og på grunn av dårlig plass så må det være elektrisk. Det skal være litt skikkelig og dobbel bass SKAL være med. Det kommer jeg uansett til å bruke masse så det er like greit å kjøpe med en gang. Så om noen vet om et bra trommesett så skriv inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi i bandet har et Yamaha sett som kostet ca 14k, butikkny.

Det skal gå fint an å bruke dobbelpedal på den. Man bruker jo vanlig trommepedal til bassen, som man kjøper utenom. Er ingen ekspert på dette område, men mener at dersom man kan bruke en vanlig pedal, så bør det gå an å bruke dobbeltpedal også?

Bra trommesett med god lyd. Veldig enklet å spille inn med! Slipper å ha 1000 mikker for å spille inn med eller mikke opp.

Finnes både fordeler og ulemper ved dette da. Men tror du vil like det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er jo ikke det. Men du betaler jo veldig akkurat på det at den er enkel å ta med i en vanlig personbil (sammenleggbar), enkel å bruke om natten, innspilling og ALT mulig. Til og med live via PA og det tar mindre plass og du kan regulere volum, forskjellige lyder og tror de har effekter som delay og reverb, husker ikke..

Du får sikkert bedre lyd i et akkustisk trommesett til 14k enn elektrisk, men det er jo det med fordeler og ulemper ved begge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14000 for eit digitalt trommesett er jo ikkje akkurat billig...

Men du må opp i såpass for at det skal duge da. Et sånt billigsett tror jeg man blir fort lei av. Dessuten så liker jeg å ha skikkelig når det først skal være, hvis man begynner med noe billig dritt så forsvinner mye av gleden ved det fordi man sitter og tenker på hvor dårlig det er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Musikklink selger Medeli i to forskjellige varianter. Det ene koster ca. 4 og det andre ca. 5 laken. Dette er helt sikkert tilstrekkelig til ditt behov. De kan bruke dobbel basstrommepedal, fordi basstrommen er en liten tromme med vanlig pedal på. Roland sine el-sett har sensoren liggende i pedalen (det er altså ikke en egen basstromme, men bare en pedal). På det dyreste settet er det sensor for kantslag på skarpen, og det er også mulig å dempe symbalene (på de rimeligere settene er det bare en sensor for å oppdage at du har klasket til den).

Jeg valgte å kjøpe akustisk trommesett til min sønn. :) Men det sies at det er mye moro med disse billigsettene. Og investeringen blir en helt annen klasse enn et Yamaha/Roland-sett til 15 laken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.