Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Distortion pedal??


vwh

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det kommer an på hvordan du har tenkt til å bruke pedalen.

Pedaler som MT-2, MD-2, GT-2 (tech21) osv. er ment for å bruke sammen med clean kanalen på forsterkeren. Disse gir en helt annen lyd enn det forsterkeren opprinnelig gjorde.

Pedaler som DS-1, tubescreamer osv. er ment for å bruke sammen med distortion kanalen på forsterkeren for å gjøre den bedre. Hovedsaklig for å gi mer forvrengning. Hvis distortion-kanalen på forsterkeren din låter skikkelig dårlig, tviler jeg på at en pedal av denne typen er noe for deg, hvis du ikke er ute etter den lyden de gir på clean-kanalen.

Hvis du er ute etter en pedal som drastisk endrer det som kommer ut av forsterkeren kan jeg anbefale Tech 21 Sansamp GT-2. Den får forsterkeren din til å låte som en fender, marshall eller mesa boogie. Den klarer alt fra clean-lyder til skikkelig heavy metal. En ting denne gjør som vanlige distortion pedaler ikke klarer er at du får clean-lyd ved å skru ned volumet på gitaren. Mange distortion pedaler låter bare bra hvis gain er på max. Denne låter bra uansett. Så og si umulig å få dårlig lyd ut av den.

Jeg er klar over at mange er i mot effekter som etterlikner andre forsterkere (i hvert fall var jeg det fram til jeg hørte denne), men denne er bra!

Les om den på tech21nyc.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, mente Tech 21 Sansamp GT-2

Listeprisen i USA er på 150$.

I følge tech21 er http://www.tre45.no/ offisiell distributør i norge, men jeg kan ikke se jeg finner den (eller noen andre tech21 produkter) på sidene dems..

Sendte mail til folkene, offisiel leverandør i norge er http://www.tre45.no. pedalen ligger på 1790. I tilfelle noen lurte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Pedaler som DS-1, tubescreamer osv. er ment for å bruke sammen med distortion kanalen på forsterkeren for å gjøre den bedre. Hovedsaklig for å gi mer forvrengning. Hvis distortion-kanalen på forsterkeren din låter skikkelig dårlig, tviler jeg på at en pedal av denne typen er noe for deg, hvis du ikke er ute etter den lyden de gir på clean-kanalen.

Jeg beklager ytterst, men DS-1 er definnitivet ikke beregnet for bruk sammen med vrengkanalen på forsterkeren. Slikt bruker man overdrive-pedaler til, og jeg har en vag følelse av at DS kanskje står for noe slikt som distortion...? hvem vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.