Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noisegate


Tyrant

Anbefalte innlegg

Ja, nå er jeg ikke helt sikker pÃ¥ om det er i dette forumet denne trÃ¥den burde være. Hvis ikke sÃ¥ fÃ¥r en moderator flytte den til det rette.

Blir kanskje noen dumme spørsmål, så bare le om dere må, men jeg har ikke peiling så jeg må spørre.

Jeg har da først et spørsmål:

Når jeg skrur opp volumet op 6505`en på øvinger, og ikke spiller så feeder det noe helt for jævlig. Så spørsmålet mitt er da om en noisegate vil hjelpe mot dette ?

Vil det fjerne det helt ?

I så fall, kan noen anbefale noen brukbare noisegate ?

Takk på forhånd :)

EDIT:

Kanskje litt dårlig forklart ser jeg nå.

Endret av Tyrant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en noisegate vil hjelpe på dette, hvis du setter den så høyt at det ikke feeder. Hva slags gitar er det du bruker?

En noisegate er rett og slett en lydstyrt bryter for lyden. Med en gang inngangssignalet faller under et visst nive (det du stiller inn), kutter den lyden. Ikke noe lyd fra gitaren slipper gjennom. Med en gang du spiller på gitaren, går volumet over det du har stilt inn, og lyden "skrus på".

Noisegaten kan jo ikke vite når du begynner å spille, så du mister bittelitt av lyden når du setter i gang med å harve løs. Hvor plagsomt det er må du nesten avgjøre selv. Jeg har ikke peiling på noisegater, jeg har en diger rackenhet som jeg bruker de få gangene jeg trenger en, men det er trolig ikke det du er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv en noicegate. Masse kloke ord fra castorfiber her så jeg slenger meg på de. Hvis du forøvrig skal velge en så hadde jeg gått for en ISP Deciminator med en gang. Den er bedre enn Boss NS-2. Har testa begge og endte tilslutt med en ISP ProrackG.. En standard Deciminator pedal ligger ofte til salgs brukt på forumet her, og finn.no.. Priser rundt 700kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke det største rommet i verden, men er mer en stort nok for øving vil jeg tro, hvis jeg skulle tippe så hadde jeg sagt rundt 15 kvadrat.

Men nå har jeg hvertfall bestemt meg for å teste ut en ISP Decimator etter å ha lest litt reviews og diverse sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke det største rommet i verden, men er mer en stort nok for øving vil jeg tro, hvis jeg skulle tippe sÃ¥ hadde jeg sagt rundt 15 kvadrat.

Men nå har jeg hvertfall bestemt meg for å teste ut en ISP Decimator etter å ha lest litt reviews og diverse sånt.

ISP-sakene sparker seriøst rompe. Sjekk også ut G-string :) Hadde en Decimator, knallfornøyd med den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på den vanlige og den som heter G string da ?

G-string kobles inn i effektløkka også, så det fungerer vel på den måten at den i tillegg til å fjerne støy fra gitaren, også filterer bort støy fra selve ampen. Det er vel det nærmeste du kommer Pro Rack G i pedalform!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Söker rockprojekt att vara med i Norge, med fokus på live-gig. Jag är öppen för alla typer av rock/metal och ser fram emot att få spela med likasinnade musiker. Har erfarenhet av både studioarbete och liveframträdanden, och är redo att bidra med både energi och kreativitet.
    • Bildet er tatt i dag. Min Tele Deluxe
    • I fjor bygde jeg en Telecaster Deluxe. Det er den beste gitaren jeg noen gang har hatt, selv om jeg har kjøpt giterer til 6000kr i butikk før Gitaren består hovedsaklig av deler fra Guitarfetish, feks kropp og pickups, mens halsen, som måtte ha CBS hode, kommer fra en Squire Stratocaster Affinity. Kroppen er i Or, og halsen i lønn med rosentre gripebrett. Eletronikken har jeg bygget selv jeg kjøpte deler lokalt i nederland, og det er koblet på samme måte som på en moderene Les Paul. Gitaren har Push pull potmeterer for coilsplit og alle pots er som allitd på mine bygg - CTS. Gitaren har ikke antydning til pickupsus for jeg har skjermet den profesjonellt. Dette er alså ikke en Fender Telecaster så jeg gav den en egen logo på halsen der det står "Helge Tele Deluxe". Halsen hadde jo originalt en stratocaster logo. Jeg syntes gitaren har nydelig klang og jeg har aldri hatt noen bedre gitar. Hvis dere vil se byggeprosessen så klikk på denne linken: https://www.youtube.com/watch?v=HtBjxB9VAYk&t=42s  
    • Har en slik miksepult som jeg vurderer å selge. Ser at andre selger selger pre amp stripene, og kompressorene separat. Noen som har tanker om pris evt? Selges med alt utstyr, kabler, strømforsyning osv. Har tidligere vært eid av NRK.
    • Prøver å finne igjen en gitar jeg solgte i oslo for ca 5 år siden! Noen med tips til hvordan jeg kan få den tilbake?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.