Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye strat single coils til stratten min


Birger75

Anbefalte innlegg

Syntes statten låter litt platt - med det mener jeg at den er tight og fin litt klinisk på en måte, veldig kontrolert. Det er noiseless pickups som jeg føler stjeler top samt jeg kunne tenke meg en litt mer vintage sound.

Har masse bånn å gå på med ampen så jeg hadde tenkt å få litt mere bright, varm vintage lyd ut av stratten -

noen tips eller kommentarer ?

/b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes statten låter litt platt - med det mener jeg at den er tight og fin litt klinisk på en måte, veldig kontrolert. Det er noiseless pickups som jeg føler stjeler top samt jeg kunne tenke meg en litt mer vintage sound.

Har masse bånn å gå på med ampen så jeg hadde tenkt å få litt mere bright, varm vintage lyd ut av stratten -

noen tips eller kommentarer ?

/b

Himelske single-coil pickuper, og ikke noe særlig dyrere enn SD.

http://www.bareknucklepickups.co.uk/shop/p...;products_id=79

I tillegg vil gitaren din få høyere gjenkjøpsverdi med disse. Anbefales på det varmeste.

Fralins Vintage Hot låt også fantastisk.

Jeg er også veldig glad i disse:

http://store.guitarfetish.com/gfspiialiiha.html

Tror helt ærlig at disse kan måle seg med alt fender produserer selv, samt det aller meste fra SD og DM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd dem selv, men har et par kompiser som sverger til Lindy Fralin, som skal gi en veldig vintage karakter. Vitagegitar fører disse i Norge.

Edit: Finnes forskjellige modeller, så hva som funker best til hva kan jeg ikke si noe om.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.