Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stereo Marshall m. bare mono input's


jonta

Anbefalte innlegg

Jeg har en Valvestate VS 265 (2x65W/ 2x12") stereo, på hjemlån. Undrelig at den ikke har to input's, iallefall på return koblingen? Den har to kab. utganger (h og v) og to line? utg. (filt.DI output). Den har heller ikke seperate volum for hver kanal, eller balanse. Slik det er nå får man jo bare utnyttet sereo'n med den innebygde chorous'n, som forøvrig er VELDIG bra. Det må vel være 2 paralelle sterkere i denne?

Kommentar til Marshall's noe underlige løsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.drtube.com/marshall.htm#VS2

Slik jeg leser kretsskjemaet til VS265R blir topologien sånn som dette:

Preamp > Effektsløyfe > Klang > Stereo chorus (her splittes signalet til L/R) >> Power L & Power R

Hvis du vil hacke inn stereosløyfe, separat L/R-volum og/eller balanse kan du gjøre det mellom chorus og sluttrinnene. Et billigere og bedre alternativ er troligvis å kjøpe en AVT275 - denne har stereo effektsløyfe fra fabrikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.drtube.com/marshall.htm#VS2

Slik jeg leser kretsskjemaet til VS265R blir topologien sånn som dette:

Preamp > Effektsløyfe > Klang > Stereo chorus (her splittes signalet til L/R) >> Power L & Power R

Hvis du vil hacke inn stereosløyfe, separat L/R-volum og/eller balanse kan du gjøre det mellom chorus og sluttrinnene. Et billigere og bedre alternativ er troligvis å kjøpe en AVT275 - denne har stereo effektsløyfe fra fabrikk.

De har gjort det slik for å gjøre det billigere altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.