Web Analytics
Jump to content

Stereo Marshall m. bare mono input's

jonta
 Share

Recommended Posts

Jeg har en Valvestate VS 265 (2x65W/ 2x12") stereo, på hjemlån. Undrelig at den ikke har to input's, iallefall på return koblingen? Den har to kab. utganger (h og v) og to line? utg. (filt.DI output). Den har heller ikke seperate volum for hver kanal, eller balanse. Slik det er nå får man jo bare utnyttet sereo'n med den innebygde chorous'n, som forøvrig er VELDIG bra. Det må vel være 2 paralelle sterkere i denne?

Kommentar til Marshall's noe underlige løsning?

Sikker på at det stÃ¥r høyre og venstre pÃ¥ kab-utgangene? Tviler pÃ¥ den gitt... Tenker at effektene, som vanlig, ligger mellom preamp og poweramp, og at man dermed kun fÃ¥r stereo ved bruk av linjeutgang... :)

http://www.drtube.com/marshall.htm#VS2

Slik jeg leser kretsskjemaet til VS265R blir topologien sånn som dette:

Preamp > Effektsløyfe > Klang > Stereo chorus (her splittes signalet til L/R) >> Power L & Power R

Hvis du vil hacke inn stereosløyfe, separat L/R-volum og/eller balanse kan du gjøre det mellom chorus og sluttrinnene. Et billigere og bedre alternativ er troligvis å kjøpe en AVT275 - denne har stereo effektsløyfe fra fabrikk.

http://www.drtube.com/marshall.htm#VS2

Slik jeg leser kretsskjemaet til VS265R blir topologien sånn som dette:

Preamp > Effektsløyfe > Klang > Stereo chorus (her splittes signalet til L/R) >> Power L & Power R

Hvis du vil hacke inn stereosløyfe, separat L/R-volum og/eller balanse kan du gjøre det mellom chorus og sluttrinnene. Et billigere og bedre alternativ er troligvis å kjøpe en AVT275 - denne har stereo effektsløyfe fra fabrikk.

De har gjort det slik for å gjøre det billigere altså.