Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

amPlug?


Fony

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjøpte meg min første elgitar på butikken idag, har spilt litt klassisk en stund, jeg bare fikk så jævlig lyst også stakk jeg ned og kjøpte en, når jeg var der nede så pratet jeg med selgeren om at jeg antageligvis bare kom til å spille med headset, og egentlig ikke hadde behov for forsterker.

Så jeg endte opp med å dra med meg en amPlug hjem.

Men det høres helt jævlig ut, jeg tok KOSS headsettet jeg bruker på pcen.

Det skurrer, som aldri før. Jeg hører nesten ikke hva jeg spiller hvis jeg slår på mer enn en streng samtidig..

har prøvd å justere på Gain og Tune og Volume og alt, men det er jævlig uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg kjøpte meg min første elgitar på butikken idag, har spilt litt klassisk en stund, jeg bare fikk så jævlig lyst også stakk jeg ned og kjøpte en, når jeg var der nede så pratet jeg med selgeren om at jeg antageligvis bare kom til å spille med headset, og egentlig ikke hadde behov for forsterker.

Så jeg endte opp med å dra med meg en amPlug hjem.

Men det høres helt jævlig ut, jeg tok KOSS headsettet jeg bruker på pcen.

Det skurrer, som aldri før. Jeg hører nesten ikke hva jeg spiller hvis jeg slår på mer enn en streng samtidig..

har prøvd å justere på Gain og Tune og Volume og alt, men det er jævlig uansett.

Uten å ha hørt deg spille er det to ting jeg ville ha gjort:

Jeg har en jamplug som jeg bruker når jeg øver av og til. Den vrenger for et godt ord. Bytt den inn i en liten rørforsterker, feks en epiphone valve jr. og start med å spille med renlyd.

Når du går i fra klassisk gitar til elektrisk er det mye justeringer i teknikken og hvordan man angriper instrumentet som må til. Det er to ting du kan prøve: å dempe strengene med høyrehånda og å spille på ferre strenger samtidig både i rytme og i solospill.

Uansett det meste du kan allerede kan anvendes, men du må tenke nytt.

Andy Summers fra gamle the police er eksempel på en gitarist som dro mye nytte av bakgrunn fra klassisk gitar spilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ha hørt deg spille er det to ting jeg ville ha gjort:

Jeg har en jamplug som jeg bruker når jeg øver av og til. Den vrenger for et godt ord. Bytt den inn i en liten rørforsterker, feks en epiphone valve jr. og start med å spille med renlyd.

Når du går i fra klassisk gitar til elektrisk er det mye justeringer i teknikken og hvordan man angriper instrumentet som må til. Det er to ting du kan prøve: å dempe strengene med høyrehånda og å spille på ferre strenger samtidig både i rytme og i solospill.

Uansett det meste du kan allerede kan anvendes, men du må tenke nytt.

Andy Summers fra gamle the police er eksempel på en gitarist som dro mye nytte av bakgrunn fra klassisk gitar spilling.

Trur jeg bare dropper hele plugen og stikker ned i morra og bruker resten av penga på ordentlig forsterker :P heh, han sa han hadde et tilbud på forsterker til meg, jeg bare hørte ikke etter, angrer nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv Classic Rock versjonen av AmPlug, og den er helt ok. Vrenger jo godt med gain på fullt, men kan få ganske clean lyd også.

Sønnen min har Metal modellen, og den har jo bare vreng, fra mye vreng til megavreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv Classic Rock versjonen av AmPlug, og den er helt ok. Vrenger jo godt med gain på fullt, men kan fÃ¥ ganske clean lyd ogsÃ¥.

Sønnen min har Metal modellen, og den har jo bare vreng, fra mye vreng til megavreng.

Ja, det er helt jævlig :P skal prøve Classic Rock eller Lead hvis butikken har en av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.