Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rack


Anbefalte innlegg

Husker jeg stilte et lignende spørsmål for noen måneder siden, men skjønte ikke meget da :)

Hva er det grunnleggende oppsettet i et rack?

Jeg ville tro det er preamp, poweramp og kabinett, men jeg vil ha mitt på det tørre så jeg vet det videre i livet.

Og hvis det er som jeg tror, hvorfor ser man da rackoppsett bestående av opp til flere preamps, poweramps og også forsterkertopper?

Takk på forhånd,

Le Baron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvem du er. Luke påstår at han ikke har peil og at B. Bradshaw gjør all jobbinga. Men ellers kommer det jo an på hvor mye stæsj du har. Prøver du deg på riggen til NEttrom svimer du av før du har funnet ut hvor du skal plugge gitaren, men i en basic oppsett med preamp, poweramp og cab, er det jo ikke mer komplisert enn en head...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, men Nettrom sin rack er jo syk.

Uansett, lurer på å kjøpe et lite rack i stedet for combo, det er så mange flere utbyggingsmuligheter...

Tenker på å kjøpe en OK preamp og poweramp og et billig kabinett først bare for å gjøre meg til kjenne med innstillinger og slikt og deretter bytte ut gradvis, kanskje supplere med en effektgreie eller to og slikt.

Nå som jeg er i gang, noen som har noen anbefalinger på preamps/poweramps som duger fint til en grei pris?

Og, hvordan finner jeg ut om preamp X passer med poweramp Y og kabinett Z?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bygger jo preamp, så hvis jeg klarer å få orden på den etterhvert, selger jeg den gamle. Får sen de den ned på labben med en venn, for jeg fant ut av multimeteret jeg brukte på powersupplyen var passe tvilsomt. Og jeg fortsetter ikke før den er 100% i orden. Men til sommeren, eller ettårsdagen min kan du kanskje kalle det, eventuellt 16 års dagen min. Tar nok 3000,- for den jeg og.

Back to topic...

Hørte såvidt, at den riggen Petrucci brukte før, hadde noe slikt som Mesa Mark IV preamper, mens han brukte powerampene i no Dual rectifiere. Så det er mye å finne på. Ellers har du han fyren som selger racket sit (omg-topic) som på et tidspunkt hadde en 3+, en Fish og en X88r inn i samme preamp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.