Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kramer-prosjekt.


Anbefalte innlegg

Hallo. for noen dager siden, kom det en gitar til meg i posten.

Da jeg kom hjem, merket jeg at posten hadde vært sÃ¥ hyggelig Ã¥ gjøre dette:

Krameren013.jpg

Temmelig nasty sprekk. Tok bilder for dokumentasjon, og fylte sprekken med lim, klemte igjen, fylte litt til, klemte, la i press, og tørket bort overflødig lim.

Resultatet ble slik:

Krameren003.jpg

Det jeg så gjorde, var å Lodde på plass mikker og potter. Bilder av det kommer senere, alt skal byttes ut bortsett fra humbuckeren.

Halsen ble montert på, samtidig med floyden, og så startet jeg med oppstrenging.

Jeg har aldri vært borti floyd rose før, så jeg var litt spent. Først "blokkerte" jeg trem'en med papir og rot, for å få den til å stå opp.

Her med Mørk E på plass:

Krameren015.jpg

Krameren016.jpg

Som dere ser, mangler den øverste stemmeskruen. Jeg tok selvfølgelig av stemmeskruene før jeg limte halsen...

For å stemme opp floyden da alle strengene var festa, la jeg en rett, flat og tynn metallplate mellom baksiden av floyden og kroppen. så stemte jeg opp, og slakket fjærene til stangen falt ned. så låste jeg strengene, og stemte med fine-tunerne.

jeg ble ganske fornøyd med resultatet:

Krameren021.jpg

Trussroden ble stilt, fordi at halsen sto i en bue uten sidestykke. Selger spiller nok ikke på gitarene han selger...

Det ferdige resultatet ble slik, etter strengestilling o. l:

Krameren019.jpg

Krameren020.jpg

krameren033.jpg

krameren034.jpg

krameren037.jpg

IMG_0354.jpg

IMG_0355.jpg

en vakker dag får den nok en relakkering. Når jeg gidder.

Gitaren er forresten fantastisk å spille på, og floyden funker bra, når jeg først fikk stilt og festet alt som det skulle.

Lyden er fet nok, men det endrer seg nok med ny innmat. Humbuckeren er veldig god, men singlecoilene snakker jeg ikke om... "seymor duncan" gjelder nok bare covrene...

God verdi for pengene!

Bare å fyre løs med spørsmål!

dersom noen har deler de gjerne ville sett på gitaren, ta kontakt!

Endret av F.V.Zappa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt meg om både en og to ganger før jeg hadde satt igang et omlakkeringsprosjekt av dette her. Vil du pynte på lakken, kommer du langt med en finsliping og rebuffing. Trolig er det nok lakk å ta av. Noen skrammer på en 20 år gammel gitar er da til å leve med. Gamle krigere skal ha noen arr.

det tenker jeg og, og det vil på en måte kanskje senke verdien. men det er heller ikke så lite bøll, faktisk så mye at mamma sa: den var jo rett og slett stygg...

men på den annen side, er vel ikke så veldig mange år til den blir en eller annnen type "vintage"... vet ikke jeg. blir nok en tid til uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.