Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noe er galt med min ENGL screamer


Anbefalte innlegg

Når jeg setter på min ENGL Screamer combo, kommer det ikke skikkelig lyd. den er på en måte skikkelig lav og tullete, til og med når jeg setter volum på fullt. Da har den også bare en tynn, irriterende susing.

Men noen ganger virker den, men plutselig blir den sånn tullete igjen etter en liten stund.

Selv hvis jeg lar den stå på i flere timer før jeg spiller på den, kommer det ikke ordentlig lyd.

Noen som vet hva som er galt?

Endret av Robin aka Martin!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg setter pÃ¥ min ENGL Screamer combo, kommer det ikke skikkelig lyd. den er pÃ¥ en mÃ¥te skikkelig lav og tullete, til og med nÃ¥r jeg setter volum pÃ¥ fullt. Da har den ogsÃ¥ bare en tynn, irriterende susing.

Høres ut som en engl screamer ja :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Hmm.. Begynner å lure pÃ¥ om det kan være røra.

Den ble bært rundt ute til øvingssted i vinter, men ikke lange distanser. Etterhvert brukte den to timer på å funke, så jeg begynte å bruke en annen en på øving.

Så virket den i en periode, men nå gjør den det ikke lenger... :P

Den er ikke så gammel heller, kjøpt i oktober i fjor.

Den blir veldig fort varm, men allikevel virker den ikke. Kan det ha noe med at den blir for varm?

Endret av Robin aka Martin!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt rør.

Det koster noen hundringser for rør fra guitar workshop. Er det ikke rørene, har du et sett med reserverør (som alle burde ha likevel) og kan levere den til service. Det er jo smart å få justert bias på den etter rørbytte, men du ødelegger ikke ampen ved å sette inn samme type rør for å sjekke om den virker da.

Valen liker ikke ENGL, men Screamer låter ikke sånn om den er i orden. Han liker bare mer vintage-lydene amper. Han er nemlig gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gjøre noe enda bedre, nemlig slutte å gi råd som har noe for seg...

Det er 95% sikkert at rørene har gått, rådet om å skifte dem kom fra meg, men det eneste som legges merke til er en liten kommentar til en jeg har kjent i ca 20 år.

I`m too old for this.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.