Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

hjelp til å gjenkjenne gitarer


Frode Sveinungsen

Anbefalte innlegg

Jeg har hentet et par klassiske gitarer hos foreldrene mine, og lurer på om noen her vet noe mer om disse.

Den ene heter Scala, og den andre tror jeg heter Galant(e)

Scala gitaren står det på klistremerke inni hullet:

"SCALA

Ges. Geschutzt

Made In Germany"

På platen til tunerene står det inngravert med blokkbokstaver "D.R.G.M" og " -WARG-"

På Galant(e) står det inngravert på en plate "2243 Made In Italy, Patent Pending"

På headstock'n står det med løkkeskrift Galant og så ser det ut som at det skal være en E til på slutten, men "malingen" er borte...

Jeg er bare nysgjerrig på om noen her vet noe mer om disse gitarene, så er jeg veldig interessert i å vite mer om dem..

Scala gitaren har dessuten en bøyle bak lydhullet hvor man skal feste strengene.. Er det noen her som vet om dette er en stålstrengsgitar, eller om det er nylon som skal på den? Og, utifra bilde kan det se ut som om den mangler en bit mellom bøylen og lydhullet hvor strengene skal ligge nedpå? Noen som kan bekrefte dette, og som vet hvor jeg kan skaffe en slik del?

Håper på svar:) Se vedleggene!

post-4600-1234667952_thumb.jpg

post-4600-1234667986_thumb.jpg

post-4600-1234668004_thumb.jpg

post-4600-1234668015_thumb.jpg

post-4600-1234668040_thumb.jpg

post-4600-1234668057_thumb.jpg

post-4600-1234668088_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei igjen. Noen her som kan kan bekrefte at denne gitaren:http://forum.gitarnorge.no/post-a1378-.html

mangler "en eller annen del" mellom lydhullet og strengefestet? Og er dette en nylonstrengsgitar, eller en stålstrengsgitar? Jeg kan ikke skjønne annet enn at det må være et eller annet som strengene skal ligge nedpå? Isåfall, noen som vet hvor jeg får bestilt den delen?

Håper på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mangler broen på gitaren din. gitarer med stålstrenger pleier å ha strengefestet ankret opp på sargen slik som denne har, så jeg tipper denne er beregnet på stålstrenger.

Hornæs musikk i Oslo (Storgata) kan helt sikkert hjelpe deg med å skaffe en bro som passer, eller eventuelt guitar workshop i Bærum. Ellers tror jeg du kan få mange gode svar om hva slags gitar dette er hvis du spør på forumet til vintagegitar.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.