Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Guitar Workshop, Mine Erfaringer:


Gnome

Anbefalte innlegg

Hallo, nå som gitaren min endelig har fått på plass alle riktige deler, har tiden kommet, da jeg skal skrive om Guitar Workshop, og mine erfaringer, noe jeg lovet meg selv for rundt et halvt år sia...

Som en glad, nykonfirmert gutt, dro jeg i september 2003 på tur til sjappa på Bekkestua. Jeg gikk inn, sa at jeg villa ha gitar, og at den skulle bestå av de delene jeg ville ha, noe de til en viss grad godtok, men han var veldig skeptisk til mye av det jeg foreslo, etersom han er gammal, sta og konservativ. Anyway, bestillingen ble gjort, og dagene gikk. etter to måneder hadde endelig en del av delene kommet. Jeg gikk dit titt og ofte for å purre litt, for det begynte å gå veldig langt over den dagen gitaren var spådd ferdig. Etter mye styr, og en del episoder hvor jeg så at gitaren ikke hadde forandret form på flere uker, fikk jeg endelig gitaren, tre måneder senere. Og ble lykkelig, men, det gjensto da seff tre ting. En skikkelig sadel, bakplate og låseskruer til stemmemekanikken.

Og månedene tikket. Han hadde først bestilt no Gotoh-greier som han lovet var veldig bra, og etter en stund, ba jeg han, "pent" om å pelle seg opp på Benum for å handle Sperzel, for jeg gadd ikke vente mer, og fordi Sperzel er mye mer praktisk. Uka etter hører jeg at han har bestilt Shaller-skruer, samme greia, en allikavel ike det jeg ba han om...

Så, endelig fikk vi fart pån, men vi måtte nærmest true om søksmål...

Så, ting tar tid, det har skjedd tre ganger at han har bestilt noe til meg uten at jeg viste hva det var, først da han så at stolen jeg hadde skaffet var ubrukelig, så kjøpte han en ny til 1500 uten å si ifra, andre gang da han bestilte shallere i stedet for Sperzel, og tredje da han satt på hvaltann-sadel i stedet for ben. Så, hvis du skal handle der noen gang, se til å være sta, og stå på ditt, spør andre om råd, ikke han som jobber der. Jeg lover deg, du vil angre på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga 11k. Det er ikke noe i veien med gitaren. Poenget er at alt tok så jævlig lang tid, og de klarte aldri å foreta seg noe annet enn å si at det kommer neste uke.

De setter sammen andre former enn strat og tele og, bare å finne dem på warmoth eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke fått prøve den nei :P

tror ikke han lar noen andre spille på den faktisk .. jeg har prøvd å holde greia sånn med min også .. er lissom litt mer feel i en gitar ingen andre har spilt på :P

Men nei .. ikke prøvd den :P

Han har en elektrisk sitar til 45 også :D hehe ..

han har helt SJUKT mye fett utstyr .. sprøtt

baron : jisz , hvem vil vel ha custom espjackson?? alle de er jo helt like anyways.

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emperoar

baron : jisz , hvem vil vel ha custom espjackson?? alle de er jo helt like anyways.

Nilsefix

Kan du ikke heller bare drite i sånne teite inlegg? Æ E ITJ PROVOSERT NÆJ!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var skeptiske til Sperzel Locking, han mente de var laget av alu, og at det at de er billige og dårlige har gjort dem populære...

Så han ville sette på stål-greier, så heldigvis møttes vi med en greie av samme opplegg, men av stål, så det ble Shaller.

I tillegg ville han ikke sette på no moderne trem, vintage var best i hans øyne. Og det at han satt på valtann i stedet for bein som jeg sa jeg ville ha. Og hele driten tok så grundig mye lengre tid, på grunn av hans påstander og meninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

heta kisen trond som du handla med?

Hadde nemlig en triaxis der inne i 8måneder for å skifte strømforskyning. Saken var at den var amerikansk å hadde smeltet da jeg brukte en forholdsvis billig converter. Så da ringte jeg til GW som da var MB dealer. Han sa dette ble å ta ca en mnd siden de måtte hente nye deler fra statene. Det var i orden for min del, fikk forresten også beskjed om at MB ikke uten grunn gir ut europeisk strømstyring så jeg måtte ta til takke med en ny amerikansk. Mnd på mnd gikk å jeg purret å purret. mot slutten purret jeg to ganger i uken. da fikk jeg en gang beskjed om at de ikke kunne finne triaxisen min. Gikk to dager fra jeg hylte å skrek i røret til den var funnet igjen. Enda noen mnd gikk uten at jeg hadde noe triaxis, så rant begeret over da de plutselig sa de ikke kunne finne delene. Sendte da mail til MB direkte, klagde min nød å fortalte min historie. fikk tilbake en super super supervennlig mail der de lovte å ordne problemet mitt. Så gikk det en dag eller to å for en gangs skyld sendte GW mail til meg! uten at jeg hadde sendt mail først å sa den var ferdig til uken. Og det var den. Fikk den tilbake å til min store forskrekkelse så satt det en euro strømstyring i den (noe jeg forøvrig nevnte i mailen til mb at jeg syns var litt tåpelig at jeg ikke kunne få) så da så jeg på faktura, 1000 kroner?!? det var langt under den prisen vi avtalte, skulle koste 2000 for ny del og noen kroner for montering. Men fikk i tillegg euro strømstyring som kostet 3500 plus arbeid for 1000 kroner. Regner med at det var Mesa boogie som hadde latt de få så hatten passet. Lurer på hvorfor de mistet status som MB dealer. Så det er min erfaring med guitarworkshop... De er Treige å etter min mening veldig useriøs. Nå vet jo ikke jeg om dette gjelder for hele sjappa eller bare trond som jeg handla med. Jeg blir ikke å handle noe fra de gutta igjen hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt trodde jeg GW var lit mer seriøs enn dette... Er jo tross alt flere kjendte artister som har insterumenter derfra...

Jeg kommer nok ikke til å få custom laga noen gitar derfra nei tror jeg... Er bedre å bruke mindre kjendte gitarmakere som er 100% seriøse og som går inn for jobben de gjør!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje pga kjendisene de er trege til å jobbe, prioriterer kjendis arbeid først. De tjener sannsynligvis mye mer på å ha store kunder som regelmessig har en amp eller ei fjøl inne, enn oss andre som byr på en oppgave hvert tredje skuddår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... så da så jeg på faktura' date=' 1000 kroner?!? det var langt under den prisen vi avtalte, skulle koste 2000 for ny del og noen kroner for montering. Men fikk i tillegg euro strømstyring som kostet 3500 plus arbeid for 1000 kroner. [/quote']

Vel, sammenlign det med hvor lenge de faktisk hadde forsterkeren din, og hvor mye de fort vekk kunne skylde deg om du kjørte saken i retten, var ikke det avslaget urimelig; de ville nok bare kvitte seg med saken og gjøre deg så happy som forholdene tillot fort som svint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt gammal tråd, men anyway:

Trond, som jeg og snakka med, er en drømmer. Han svirrer stort sett rundt i sin egen verden, og smeller ut om løfter om at ting er ferdig til uka. I GW jobber 2 personer, Trond og Pluto. De er jævlig useriøse, så neste gang kan du komme til meg :D Skal få registrert GCA nå så da har jeg ikke no prob med å importere ekstradeler, spes nå som ingen har agendaen i Norge...

Anyway, klarte å sette han litt på plass jeg og. Men måtte true med heving av hele gitarkjøpet og hvert øre tilbake, så kom den da, men det tok lang tid. Så, de er jævlig treige på tjenestene sine, slik funker de bare ikke. Men de er nok greie på varer du bare distribuerer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.