Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

16 ohm til 8 ohm i Bogner 4x12


Lars A

Anbefalte innlegg

Har et Bogner 4x12 kabinett med CV30, dette er i 16 ohm.

Forsterkeren min har utgang for 2x4 ohm og 2x8 ohm og 1x16.

Kunne tenkt meg å få koblet om kabinettet for å kunne bruke to kabinetter.

Så vidt jeg skjønner er det ikke noe problem å koble om til 4 ohm, men kan det gjøres å koble om til 8 ohm?

Alle råd og synspunkter tas i mot med takk...

Endret av Lars A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, det finns garanterat andra som kan sånt här bättre än mig men ett alternativ är att använda dig av en sån här. Jag har en Weber Mass Lite 100 och till den kan jag koppla in kabinett som inte matchar förstärkaren.. eller tex koppla in två kabinett med olik impedans om jag så vill.

Klippt från deras Tip of today:

With all Weber attenuators, once you have selected the proper impedance to match the output impedance of the amp, the actual speaker impedance isn't critical. That's because the actual load to the attenuator becomes the speaker impedance plus the output section of the attenuator, while the amp continues to see the correct nominal impedance from the input section of the attenuator. That's why, on the MASS, we provide two speaker output jacks. Feel free to experiment with different impedance speakers, cabinets, etc.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal bruke 2 stk 4x12 kabinett?

Why?

Hvis forskjellen er halvparten så stor fra 412 til 812 som fra 212 til 412 så kan jeg helt klart se for meg at det er kult for de som har råd.

edit: Slik jeg forstod det har du nå ett 16 ohm kabinett, og en forsterker med 2x4 ohm, 2x8 ohm og 1x16 ohm, men du vil supplere med enda et kabinett?

Da er det bare å kjøpe et 16 ohm kabinett til, to kabinetter på 16 ohm blir nemlig 2x8 ohm.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

edit: Slik jeg forstod det har du nå ett 16 ohm kabinett, og en forsterker med 2x4 ohm, 2x8 ohm og 1x16 ohm, men du vil supplere med enda et kabinett?

Da er det bare å kjøpe et 16 ohm kabinett til, to kabinetter på 16 ohm blir nemlig 2x8 ohm.

Hvordan kobler jeg dette, da? Har bare en inngang på kabinettet. Ingen pass-through...

Mener du at jeg kobler dette på 8 ohm utgangene på forsterkeren, eller???

Sovna av i naturfag timene da de gjennomgikk dette... :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låter fetere, dobbelt så tungt. Man mikker bare et kabinett live (stort sett).

Flytting av et sånt stack må være et helvette ja.

Men personlig så liker jeg å ha en del lyd på scenen fra forsterkeren.

Jo større rigg man har jo lavere trenger man å spille. Ihvertfall til riffing og solo med en del vreng.

Til cleans kan det være litt for mye for min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kobler jeg dette, da? Har bare en inngang på kabinettet. Ingen pass-through...

Mener du at jeg kobler dette på 8 ohm utgangene på forsterkeren, eller???

Sovna av i naturfag timene da de gjennomgikk dette... :blush:

Du kobler det ene kabinettet til den ene 8 ohm-utgangen og det andre kabinettet til den andre 8 ohm-utgangen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytting av et sånt stack må være et helvette ja.

Men personlig så liker jeg å ha en del lyd på scenen fra forsterkeren.

Jo større rigg man har jo lavere trenger man å spille. Ihvertfall til riffing og solo med en del vreng.

Til cleans kan det være litt for mye for min smak.

Jeg trenger også luft bak meg, men 2 stk 4x12 er sjelden nødvendig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.