Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Les Paul


Kjetil71

Anbefalte innlegg

Det er som navnet tilsier at finshen er "faded", altså ikkje lakkert osv. som de fleste gitarer er. Uansett så er det egentlig ikkje så billig. Ville heller gått for en brukt Gibson Les Paul Standard til den prisn. Har ofte sett Les Paul faded-gitarene gå for rundt 6000kr på finn.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som navnet tilsier at finshen er "faded", altså ikkje lakkert osv. som de fleste gitarer er. Uansett så er det egentlig ikkje så billig. Ville heller gått for en brukt Gibson Les Paul Standard til den prisn. Har ofte sett Les Paul faded-gitarene gå for rundt 6000kr på finn.no.

Jaha? Slapp av, Faded-modellene er like gode.

Disse zebramikkene funker fett, og lyden er upåklagelig.

Min personlige mening; Faded finish > Lakk.

Hvis du kjøper en slik blir du ikke å angre.

Jeg har Cherry Sunburst finish. Den er helt nydelig.

Det er opp til hver enkelt person, noen tror man må ha lakk for å få en ekte Les Paul.

http://www.zzounds.com/item--GIBLP5F

Min CS ligner lite på den på bildet. Det er mer rødt i kantene og bursten er kraftigere, hvis du skjønner.

Endret av Aspmyra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som navnet tilsier at finshen er "faded", altså ikkje lakkert osv. som de fleste gitarer er. Uansett så er det egentlig ikkje så billig. Ville heller gått for en brukt Gibson Les Paul Standard til den prisn. Har ofte sett Les Paul faded-gitarene gå for rundt 6000kr på finn.no.

Dette er da en Standard. Du tenker vel kanskje på Studio Faded som fra tid til annen ligger ute brukt til den prisen du nevner. Normalprisen på denne Std. modellen ligger vel rundt kr. 23.000,-

Uansett, jeg kan ikke helt se at prisen skulle senkes med nesten kr. 10.000,- grunnet fraværet av lakk. Kanskje treverket er fra et dårlig år? Noe må det vel være...

Endret av Kjetil71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha? Slapp av, Faded-modellene er like gode.

Disse zebramikkene funker fett, og lyden er upåklagelig.

Min personlige mening; Faded finish > Lakk.

Hvis du kjøper en slik blir du ikke å angre.

Jeg har Cherry Sunburst finish. Den er helt nydelig.

Det er opp til hver enkelt person, noen tror man må ha lakk for å få en ekte Les Paul.

http://www.zzounds.com/item--GIBLP5F

Min CS ligner lite på den på bildet. Det er mer rødt i kantene og bursten er kraftigere, hvis du skjønner.

...og skulle du ha et godt bilde av gitaren din liggende på pcen så er det ingen skam å legge det ut :-)

Endret av Kjetil71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til det er at de fleste butikker har tatt inn kjempepartier på modellen. Sikkert noe kvantumsrabatt :) de fleste av de gitara blir solgt av musikkbørsen. Det er den grunnen jeg fikk når jeg hørte hvorfor den er billig. Veil.pris er jo tross alt 23.000 kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i musikk sjappe og grunnen til at faded er så billig, er at det er kampanje på de fra Luthman som er leverandøren for Gibson. Verre er det faktisk ikke=) Gibson Les Paul standard faded koster veil. 22 000,-

Jeg prøver den støtt på jobben, og de er drit fine. Ikke no galt med de i det hele tatt. Forskjellen fra faded og vanlig, er lakken bare. Faded har ikke "gloss" lakk. den er på en måte uferdig i lakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at vanlig Std. også koster 16000 ny nå, så ser jeg ingen grunn til at disse skulle være noe dårligere.

Det er som folk sier, det har blitt tatt inn store partier, og det er grunnen til den lave prisen.

Fadedgitarene er meget gode å spille på også, så får det være opp til hver enkelt om man liker finishen eller ikke.

Det er uansett et godt kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann, my bad, såg ikkje at det var snakk om Standard Faded og ikkje Studio Faded :) Er nok Studio Faded eg ser ofte på finn.no for rundt 5-6000kr, men det låg en Standard Faded der for 7000kr for ikkje så lenge siden. Bruktprisen blir jo pressa godt ned pga. dette salget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke. Skal se hva jeg får til :)

EDIT: Ser man det! jeg fant, jeg fant!

Litt dårlig bilde, men det får man tåle.

opt1231449253z.PNG

Den som leter, skal finne:-)

Er finishen på dette bildet reell? Ser ofte bilder av disse gitarene men finishen stemmer sjelden overrens med hvordan de egentlig ser ut. Grunnen til at jeg spør er at jeg vurderer å kjøpe meg et eksemplar, men må kjøpes over nett. Mao. så får jeg ikke sett hvordan de egentlig ser ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.