Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Squire by fender 1983 modell


martom

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en gammel Squire JV seirie stående. (by fender)

Tenkte å fikse denne opp ved å lakkere og skifte pickups på den.

Skrudde av halsen og ser at det står 14.05.83 i enden av halsen.

Er det noen som vet noe om denne serien?

Er den verd å "shine" opp?

Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har en gammel Squire JV seirie stående. (by fender)

Tenkte å fikse denne opp ved å lakkere og skifte pickups på den.

Skrudde av halsen og ser at det står 14.05.83 i enden av halsen.

Er det noen som vet noe om denne serien?

Er den verd å "shine" opp?

Tom

klart den er verdt å shine opp :-) Squier er bra det, og med litt penger lagt i deler, kan dettte fort bli supergitar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en japansk squire, og JV-serien er meget ettertraktet. I sin tid var det mange som mente at de kvalitetsmessig var på linje med Fender USA, og de skal vistnok være fortreffelige instrumenter å spille på. Var jeg deg ville jeg ikke omlakkert den, hvertfall. Skifter du mikker bør du absolutt ta godt vare på originalmikkene. Disse gitarene har allerede i dag ganske så god samleverdi, og kommer bare til å gå opp i pris med åra. Ta godt vare på den! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en japansk squire, og JV-serien er meget ettertraktet. I sin tid var det mange som mente at de kvalitetsmessig var på linje med Fender USA, og de skal vistnok være fortreffelige instrumenter å spille på. Var jeg deg ville jeg ikke omlakkert den, hvertfall. Skifter du mikker bør du absolutt ta godt vare på originalmikkene. Disse gitarene har allerede i dag ganske så god samleverdi, og kommer bare til å gå opp i pris med åra. Ta godt vare på den! :)

Hei.

Det var meget hyggelig og høre. Synes den er utrolig å spille på.

Den som hadde den før meg har lakkert den med bengalakk så må nok pusse den ned og lakkere den i orginalfargen som var rød.

Mikkene som står på er uorignale mikker så tenke jeg skulle sette på dimarzio area mikker på den?

Halsen er i god form og bandene er bare litt slitte (noen strenghakk på de øverste bandene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det var meget hyggelig og høre. Synes den er utrolig å spille på.

Den som hadde den før meg har lakkert den med bengalakk så må nok pusse den ned og lakkere den i orginalfargen som var rød.

Mikkene som står på er uorignale mikker så tenke jeg skulle sette på dimarzio area mikker på den?

Halsen er i god form og bandene er bare litt slitte (noen strenghakk på de øverste bandene).

Hvis lakken allerede er uoriginal, og mikkene er det samme, DA er jeg enig i at det kan være en idé å bytte mikker og lakke om, ja. Uansett, ta vare på det du har av originaldeler hvis du bytter noe mer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det sies - JV serien er ettertraktet og jo mer av det originale du kan bevare jo bedre er det.

Du kan jo forsøke å fjerne det øvre lakklaget uten å skade original lakken så alt for mye med et løsemiddel e.l. Det kan jo være forsøket verdt i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.