Web Analytics
Jump to content

Squire by fender 1983 modell

martom
 Share

Recommended Posts

Hei.

Har en gammel Squire JV seirie stående. (by fender)

Tenkte å fikse denne opp ved å lakkere og skifte pickups på den.

Skrudde av halsen og ser at det står 14.05.83 i enden av halsen.

Er det noen som vet noe om denne serien?

Er den verd å "shine" opp?

Tom

Hei.

Har en gammel Squire JV seirie stående. (by fender)

Tenkte å fikse denne opp ved å lakkere og skifte pickups på den.

Skrudde av halsen og ser at det står 14.05.83 i enden av halsen.

Er det noen som vet noe om denne serien?

Er den verd å "shine" opp?

Tom

klart den er verdt å shine opp :-) Squier er bra det, og med litt penger lagt i deler, kan dettte fort bli supergitar...

Det er en japansk squire, og JV-serien er meget ettertraktet. I sin tid var det mange som mente at de kvalitetsmessig var på linje med Fender USA, og de skal vistnok være fortreffelige instrumenter å spille på. Var jeg deg ville jeg ikke omlakkert den, hvertfall. Skifter du mikker bør du absolutt ta godt vare på originalmikkene. Disse gitarene har allerede i dag ganske så god samleverdi, og kommer bare til å gå opp i pris med åra. Ta godt vare på den! :)

Det er en japansk squire, og JV-serien er meget ettertraktet. I sin tid var det mange som mente at de kvalitetsmessig var på linje med Fender USA, og de skal vistnok være fortreffelige instrumenter å spille på. Var jeg deg ville jeg ikke omlakkert den, hvertfall. Skifter du mikker bør du absolutt ta godt vare på originalmikkene. Disse gitarene har allerede i dag ganske så god samleverdi, og kommer bare til å gå opp i pris med åra. Ta godt vare på den! :)

Hei.

Det var meget hyggelig og høre. Synes den er utrolig å spille på.

Den som hadde den før meg har lakkert den med bengalakk så må nok pusse den ned og lakkere den i orginalfargen som var rød.

Mikkene som står på er uorignale mikker så tenke jeg skulle sette på dimarzio area mikker på den?

Halsen er i god form og bandene er bare litt slitte (noen strenghakk på de øverste bandene).

Hei.

Det var meget hyggelig og høre. Synes den er utrolig å spille på.

Den som hadde den før meg har lakkert den med bengalakk så må nok pusse den ned og lakkere den i orginalfargen som var rød.

Mikkene som står på er uorignale mikker så tenke jeg skulle sette på dimarzio area mikker på den?

Halsen er i god form og bandene er bare litt slitte (noen strenghakk på de øverste bandene).

Hvis lakken allerede er uoriginal, og mikkene er det samme, DA er jeg enig i at det kan være en idé å bytte mikker og lakke om, ja. Uansett, ta vare på det du har av originaldeler hvis du bytter noe mer. :)

Som det sies - JV serien er ettertraktet og jo mer av det originale du kan bevare jo bedre er det.

Du kan jo forsøke å fjerne det øvre lakklaget uten å skade original lakken så alt for mye med et løsemiddel e.l. Det kan jo være forsøket verdt i alle fall.