Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Er i USA naa, noe utstyr jeg burde kjoepe?


Anbefalte innlegg

Hei!

Som dere vet har jeg en god stund naa hatt planer om aa bygge meg et lite, ikke altfor dyrt, men som laater bra, hjemmestudio.

Jeg er naa i USA, og blir her til neste tirsdag. Jeg trenger forsaavidt alt til et hjemmestudio (mikrofon, mikser/preamp, lydkort, aktive studiomonitorer).

Spoersmaalet er om det er noe av dette jeg burde kjoepe her i USA? Da antagelig fra www.Music123.com . Er det noe som er vesentlig billigere paa music123, og som jeg ikke kommer til aa ha behov for aa ha en garanti paa i Norge? (da de fleste produkter ikke har garanti utenfor usa, naar de er kjoept her.. untatt Fender gitaren i fjor da... :mrgreen: ).

Prisklassene ligger ihvertfall ca. slik:

mikrofon (1stykk) - 100$

mikser eller preamp - 100 til 150$

lydkort - 200$ + ?

studiomonitorer - ?? (kanskje mest uaktuelt... er jo litt store aa ta med...)

Merk at prisene er veldig ca.

Noen anbefalinger? :)

Takk i forveien,

Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OG KJØP MED DEG EN EBOW TIL MEG :D! HEHEH ::. DET HADDE VÆRT FINT :D hehehe ... (seriøst though, er det mulig at du sjekker prisene i statene på det?)

Kjøp deg Delta 66 lydkort ..fra m-audio

enig i B1 micen

kjøp en Art Studio V3 Preamp , låter helt RÅTT til prisen .. jeg har en og er så sinnsyyykt fornøyd.. Tror den er litt bedre enn SP sin..

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eh ..

du vet at fortsatt ART V3 preampene brukes av noen ganske store studioer? Kanskje du ikke vet like mye som du skal ha det til :P hehe .. Fikk sinnsykt bra anmeldelser når de kom ut , og mange store studioer kjøpte et par av dem ,fordi de er så billige , at de kan bygge opp mange fler spor til en billigere penge ..SÅ!!

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar! :)

Jeg vurderer naa sterkt aa bestille et Echo Mia kort og en SP preamp. Maa isaafall bestille i kveld. Siden det er en del dager som gaar bort siden det er paaske.

Men har jeg forstatt det slik at preampen bare har en inngang, slik at hvis jeg senere vil ha to mikrofoner maa jeg kjoepe en preamp til?

Uansett, oppsettet virker veldig bra. :mrgreen:

Og det er bra dere krangler litt, saa jeg faar et litt stoerre perspektiv... :wink:

Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg faar sjangsen skal jeg sjekke Ebow.. :wink:

themuthin: jeg trenger noen argumenter for det Echo Mia kortet. Det har jo bare 2 inn, og er dyrere enn andre kort med flere innganger. Rett og slett: hvorfor Echo Mia overfor noe annet i samme prisklasse?

(litt dumt aa vaere begrenset til bare to innganger i lengden.. eller?)

Ogsaa: vil dette oppsettet laate en del bedre (SP preamp og Mia) enn bare ett M-Audio Audiophile kort?

Trenger svar fort! :) maa bestille kveld hvis det skal vaere aktuelt...

Igjen, takk for svar.. :D

Mvh,

Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Söker rockprojekt att vara med i Norge, med fokus på live-gig. Jag är öppen för alla typer av rock/metal och ser fram emot att få spela med likasinnade musiker. Har erfarenhet av både studioarbete och liveframträdanden, och är redo att bidra med både energi och kreativitet.
    • Bildet er tatt i dag. Min Tele Deluxe
    • I fjor bygde jeg en Telecaster Deluxe. Det er den beste gitaren jeg noen gang har hatt, selv om jeg har kjøpt giterer til 6000kr i butikk før Gitaren består hovedsaklig av deler fra Guitarfetish, feks kropp og pickups, mens halsen, som måtte ha CBS hode, kommer fra en Squire Stratocaster Affinity. Kroppen er i Or, og halsen i lønn med rosentre gripebrett. Eletronikken har jeg bygget selv jeg kjøpte deler lokalt i nederland, og det er koblet på samme måte som på en moderene Les Paul. Gitaren har Push pull potmeterer for coilsplit og alle pots er som allitd på mine bygg - CTS. Gitaren har ikke antydning til pickupsus for jeg har skjermet den profesjonellt. Dette er alså ikke en Fender Telecaster så jeg gav den en egen logo på halsen der det står "Helge Tele Deluxe". Halsen hadde jo originalt en stratocaster logo. Jeg syntes gitaren har nydelig klang og jeg har aldri hatt noen bedre gitar. Hvis dere vil se byggeprosessen så klikk på denne linken: https://www.youtube.com/watch?v=HtBjxB9VAYk&t=42s  
    • Har en slik miksepult som jeg vurderer å selge. Ser at andre selger selger pre amp stripene, og kompressorene separat. Noen som har tanker om pris evt? Selges med alt utstyr, kabler, strømforsyning osv. Har tidligere vært eid av NRK.
    • Prøver å finne igjen en gitar jeg solgte i oslo for ca 5 år siden! Noen med tips til hvordan jeg kan få den tilbake?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.