Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

kræshælet


kræshælet

Anbefalte innlegg

Heisann :rolleyes:

Jeg heter Henning, er 18 år, kommer fra Elverum og går på Elverum videregående skole (ELVIS). :lol:

Jeg spiller da gitar. Surprise, surprise!

Har vel spilt gitar i 5-6 år ca, og spiller for det meste metall. Der går det i thrash, melodic death, progressiv og progressiv death (In Flames, Metallica, Gojira ++). Spiller i et band som foreløpig har navnet Wither by Skyfall, og vi spiller da selvfølgelig den type musikk. I bandet spiller også minigrill som jeg tror lusker rundt på forumet her. ;)

Musikken jeg hører på er som regel metall. Og her hører jeg egentlig på det meste, med noen hederlige unntak slik som black og glam metal. Hører av og til på gode gamle, slik som The Kinks og Rush. B)

Til daglig så jobber jeg som kassadame på coop ved siden av skola. I tillegg er jeg opptatt av musikklære og musikkteori. Skal prøve å dra den late ræva mi ut oftere for å trene mer og slik også nå ;p Når jeg ikke gjør noen ting, så ender jeg som regel opp foran PS3en min, og spiller rock band, eller fifa, eller dreper folk i div spill jeg har.

Jeg har da også rukket å skaffe meg litt musikkutstyr. Har kanskje ikke den mest imponerende utstyrslisten ennå, men den utvides ofte.

Som gitar bruker jeg en Jackson KVX10 King V med blue swirl finish. Denne gitaren er stemt ned til drop Bb, og låter rimelig brutalt med ampen min (som jeg kommer tilbake til). Kanskje ikke den mest imporende gitaren, men den er helt sinnsykt utrolig god å spille på, med en veldig rask og komfortabel hals. Kommer nok til å fortsette å spille på denne, selv med nye innkjøp av gitarer.

Den første elgitaren jeg kjøpte meg var en Epiphone SG special. Denne er stemt i standard E. Den står hos en kompis og støver ned, men jeg har den ennå. Kommer nok til å beholde den siden den var den første, selv om gitaren er av heller laber kvalitet.

Jeg har også en Morgan akustisk gitar, husker ikke helt navnet på den, men det er ikke så nøye. Denne er også stemt i standard E. Spiller ikke så mye akustisk, men klimprer på den nå og da for å prøve å komme på noe kult noe eller spille til noen gamle Metallica sanger, ettersom dette er vanskelig i drop Bb. Det er en stålstrengsgitar og har en veldig fin klang. Liker stålstrengsgitarer bedre enn nylonstrengsgitarer pga lyden.

I tillegg har jeg en ordentlig hem-mekk-gitar fra Trysils grønne skoger. Dette er også en stålstrengsgitar stemt i standard E. Bestemor kjøpte denne rundt 1950-tallet (tror jeg :unsure: ), og er bygd av en kar ved navn Østby, på et lite sted kalt Søraas ellno. Fikk den av bestemor til bursdagsgave, og denne blir behandlet meget pent.

Som amp bruker jeg en Mesa/Boogie dual rectifier. Med riktige innstillinger og med rett kabinett (ikke Marshall 1960A) låter denne ampen no helt enormt. Den har en punch som jeg ikke har opplevd maken til, og den kan "rock my socks". Og med Jacksongitaren i drop Bb er dette en av de mest brutale kombinasjonene jeg har hørt på lenge. Kjøpte den av en trivelig kar fra Lillestrøm til en billig penge. Den kom med bigfoot pedal, tilhørende kabler, trekk og nye 6L6 rør. Et av de bedre kjøpene jeg har gjort. :wub:

Den nyeste gadgeten min kjøpte jeg faktisk i dag. En Bogner uberkab med 2xV30 og 2xG12T75, noe som i kombinasjon med Mesaen jeg tror kommer til å låte veldig, veldig, VELDIG bra. Kjøpte dette av en hyggelig kar fra Trøndelag, som jeg tror faktisk henger på dette forumet. Har ikke fått kabinettet ennå, men jeg venter i spenning. :lol:

Som øvingsamp bruker jeg en Marshall MG15=)=(#¤"%" microstack. Funker helt greit innpå rommet mitt, men er ikke så mye å si om denne. Kjøpte den sammen med Epiphonen.

I tillegg kan jeg nevne at jeg bruker gul Dunlop tortex plekter, og har brukt opp ca 500 stk av disse i løpet av årene. Hvis noen synes det er interessant å vite. ^_^

Dette ble jævlig langt fant jeg ut, men da har folk hvertfall noe å lese på.

PS: har et litt vulgært brukernavn, men er ikke så vulgær av meg ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.