Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarist søker band i Stavanger/Sandnes


MaGeKniP

Anbefalte innlegg

Eg e ein gitarist på 14 år så søge folk å jamma/laga sangår me i sjangåren progressive metal (evt. heavy metal). Eg e mest inspirert av Dream Theater, men kan og det mesta av Metallica etc. Ser på meg sjøl som go for aldåren. Bor på sola, og har utstyret i orden(Ibanez RG prestige, ESP EC-1000, Mesa Mark IV, Mesa 4x12 cab. etc.). Om dåkk spele i ein aen sjangår ellr e eldre/yngre enn meg, ikkje ver redd for å ta kontakt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, eg e fra sola eg og, hovedgitarist og komponist i et band. me andre e 17 år.

tingen e, me trenge ein te gitarist, siden han forrige ikkje gadd mer. men me lure litt på nivået ditt

me legge stor vekt på gehør, kreativitet og stabilitet.

hvis du gidde å svara på dette, gjør du det mye lettere for oss i bandet å ta en rett beslutning, så her har du nogen spørsmål, kall det et intervju.

det e viktig at du svare ærligt på allt.

1.

kor mange ganger og hvor mye spele du på gitar i ukå.

2.

komponere du eget materiell? ( alt fra enkle riff t hele symfonier )

3.

ka e den raskaste sangen du greie å spele rytmegitaren på stabilt? ( som du komme på.. )

4.

har du noensinne spelt foran et publikum?

5.

ka slags instillinger bruke du på forsterkeren din , evt effektene ? .( mye / lite mids, higs , bass. )

og kem sin tone like du best?

6.

spele du ( lage du ?) mye egne soloer? hvis du greie å forklara, ka slags oppbygning bruke du på soloene mest? , ( skalaer, appreggios ( sweep), tapping )

7.

kor lenge har du spelt gitar ?

:D

det tror eg burde verr nokk å spørr om me det første.. e dette greit så får du snakka me bassisten, han vil og stilla deg et par spørsmål som eg har glemt.

snakkes snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, eg e fra sola eg og, hovedgitarist og komponist i et band. me andre e 17 år.

tingen e, me trenge ein te gitarist, siden han forrige ikkje gadd mer. men me lure litt på nivået ditt

me legge stor vekt på gehør, kreativitet og stabilitet.

hvis du gidde å svara på dette, gjør du det mye lettere for oss i bandet å ta en rett beslutning, så her har du nogen spørsmål, kall det et intervju.

det e viktig at du svare ærligt på allt.

1.

kor mange ganger og hvor mye spele du på gitar i ukå.

2.

komponere du eget materiell? ( alt fra enkle riff t hele symfonier )

3.

ka e den raskaste sangen du greie å spele rytmegitaren på stabilt? ( som du komme på.. )

4.

har du noensinne spelt foran et publikum?

5.

ka slags instillinger bruke du på forsterkeren din , evt effektene ? .( mye / lite mids, higs , bass. )

og kem sin tone like du best?

6.

spele du ( lage du ?) mye egne soloer? hvis du greie å forklara, ka slags oppbygning bruke du på soloene mest? , ( skalaer, appreggios ( sweep), tapping )

7.

kor lenge har du spelt gitar ?

:D

det tror eg burde verr nokk å spørr om me det første.. e dette greit så får du snakka me bassisten, han vil og stilla deg et par spørsmål som eg har glemt.

snakkes snart.

Godag =)... Ka hette dåkk? Kan verr eg har hørt om dåkk.. Det e vel bare å setta i gang å svara på spørsmålå då ^_^

1: Det varieie jo.. Spele ein go del timår (har ikkje tellt di då..) å ofte kver dag.. fra 30 min te to timår som regel (pr dag)

2: Ja. Mest riff, av å te litt solospeling. Har ikkje lagt någen heile sangår ellr "symfoniår"

3: Ehh.. Rytmegitar må vel bli någe metallica.. Master of Puppets, One å sånn.. Soloår eg eg kje heilt sikkår på ka så e den raskaste..

4: Ja.. Mange gangår.. Spele bass i "Confession", å har hatt någen "konsertår" me andre folk fra klassen så eg øve me av å te.

5: Bruke ein go del lows å highs (mest lows).. Men tror ligavel at eg har ein ganske balansert tone. John Petrucci (Dream Theater) sin tone e digg =)

6: Ikkje så mange. Men helst skalaer og sweeps.

7: Huske ikkje kor ti eg bjynte (d e lenge siden) men tror eg har spelt 4-5 år.

Ka musikk spele dåkk? Går det mye i prog ting? Ellr bare pure headbangmusikk? Snx =)

Endret av MaGeKniP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei, eg e ein trommis på 14 som bor på Snøde/Tananger. Har spilt trommer i snart 5 år, bass i 2 1/2 år. Eg spele og trombone i korps og har ganske godt gehør. Eg spele ka som helst bare eg for spela:) Eg like godt band som Dream Theater, Slipknot, Korn, Rage against the Machine osv... Eg har kjeller te å spela i med utstyr te å spela inn musikk ( ta opp ) med 6 mic'er og miksepult. Faren min spele i et Trash metal band med eget proffesjonelt studio viss det behøves:) De kan hjelpa oss med ting som laga musikk, lyd, skaffa oss spele jobber o.l. Ta kontakt!!!:)^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.