Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mesa Boogie MkI Reissue


Tommern

Anbefalte innlegg

Hva liker du av lyd?

Jeg brukte en Mk II som combo i et par år, men jeg ble lei av cleanlyden etterhvert og bytta den nå i en Deluxe Reverb.

Fine amper det altså. Vrengen på de er i Santana-land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. De er fine på clean, men de låter litt "boxy".

Har lest en del om den på Harmony. Scorer høyt på cleanlyd på den type musikk jeg holder på med, og på lyd generelt. Unntaket er vel metall og litt slikt som menn i passe alder ikke driver med allikevel, så det er ikke viktig for meg :) Lyd er dessuten en smaksak, og individuelt fra øre til øre. Noen liker mora... og alt det der.

Lurte egentlig mer på om det var noen som hadde noen dårlige erfaringer på noen måte, så som tekniske problemer, spesielle svakheter, breakdowns, shitty support o.l..... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den funker som bare det, den var min til for kort tid siden:) (Jeg byttet med B, han er en kompis) Ikke noen metal-amp, den har mye mellomtone. Veldig fin romklang. De Mark-ampene er skuddsikre, trafoene er enorme, og bare chassiet veier MYE. Rørene er nye, han kjøpte dem da han fikk den i posten, og han har ikke spilt mye høyt på den. (Bor ikke slik til). Både han og jeg tar pent vare på tingene våre. Ikke noe skurr i potter etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Konkluderte selv med at det må prøves / høres. Liker heller ikke at slikt utstyr kan utsettes for uvøren handsaming fra postvesenet, så løsningen ble at jeg satt meg i bilen, kjørte 74 mil, og fikk en demo :D

Litt uvant lydbilde, skjønner kanskje hva leo mener med "boxy". Men bevares, masse cleanlyd, varm og fin, romklang i bøtter, og trøkk så det holder. Samtidig bærer den preg av å ha vært pent behandlet, og den oser av kvalitet. Det både synes og kjennes når man tar i den.

Noen mener sikkert jeg er sprø som kjører så langt for å bytte til meg en forsterker. Men det er en proposjonalt motsatt handling av det å kjøpe på ebay. Og resultatet er innertier for meg, med full kontroll og retrettmulighet gjennom hele prosessen, ingen risiko for å kjøpe pus i pose osv. Og hvor ofte kjøper man egentlig en slik sak?

Hils kompisen din ke2, hyggelig og kunnig fyr B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Konkluderte selv med at det må prøves / høres. Liker heller ikke at slikt utstyr kan utsettes for uvøren handsaming fra postvesenet, så løsningen ble at jeg satt meg i bilen, kjørte 74 mil, og fikk en demo :D

Litt uvant lydbilde, skjønner kanskje hva leo mener med "boxy". Men bevares, masse cleanlyd, varm og fin, romklang i bøtter, og trøkk så det holder. Samtidig bærer den preg av å ha vært pent behandlet, og den oser av kvalitet. Det både synes og kjennes når man tar i den.

Noen mener sikkert jeg er sprø som kjører så langt for å bytte til meg en forsterker. Men det er en proposjonalt motsatt handling av det å kjøpe på ebay. Og resultatet er innertier for meg, med full kontroll og retrettmulighet gjennom hele prosessen, ingen risiko for å kjøpe pus i pose osv. Og hvor ofte kjøper man egentlig en slik sak?

Hils kompisen din ke2, hyggelig og kunnig fyr B)

Will do :)

Ja, cleanlyden er uovertruffen, og med noen pedaler får man det meste man trenger. Det jeg kanskje synes den ikke er 100% optimal til, er metall. Jeg kjørte den også på en 4x12-kabinett av og til, og da funket den litt bedre. Det er en såpass liten kasse, at om man skal opp til vreng/low end-nivåene jeg ofte spiller på, kan det bli flubby.

Hadde jeg spilt i blues/roots/jazz/popband, hadde den og noen pedaler vært alt man trengte. Jeg tipset B om å anskaffe en TC Electronics G-major, siden den har både effekter OG parametrisk EQ, slik at man kan fjerne litt av 750-hertzen om man vil ha litt mer moderne vrenglyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Will do :)

Ja, cleanlyden er uovertruffen, og med noen pedaler får man det meste man trenger. Det jeg kanskje synes den ikke er 100% optimal til, er metall. Jeg kjørte den også på en 4x12-kabinett av og til, og da funket den litt bedre. Det er en såpass liten kasse, at om man skal opp til vreng/low end-nivåene jeg ofte spiller på, kan det bli flubby.

Hadde jeg spilt i blues/roots/jazz/popband, hadde den og noen pedaler vært alt man trengte. Jeg tipset B om å anskaffe en TC Electronics G-major, siden den har både effekter OG parametrisk EQ, slik at man kan fjerne litt av 750-hertzen om man vil ha litt mer moderne vrenglyd :)

Jeg er en mann i "passe alder", metall blir aldri tema. Det handler om Telecaster, country, usminka country-rock, og kanskje litt roots og blues. Tror i utgangspunktet ikke jeg trenger noe mer enn kanskje litt kompresjon og delay, men det finner jeg ut av etterhvert. Men takk for tipset for om TC Electronics G-major, skal sjekke den ut når jeg kommer så langt B) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville foretatt byttet på dagen. Litt fordi det ikke er en amp man får tilgang på hver dag. Marshall er hyllevare. ;)

Bytte har funnet sted av flere gode grunner, som at Mesaen dekker mitt behov osv.

Når det er sagt, så er ikke en Marshall JCM 900 MkIII Hi Gain Master Volume noe hyllevare på noen som helst slags måte. Du kan jo prøve å finne en.... prøvde selv, fant 1 i England, og 1 i Australia. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, den spesifikke modellen kan være vrien å skaffe, skal gå med på det. :) Nå er jeg heldigvis slik stilt at Marshall generelt ikke anses som verneverdig produkt hos meg. :D En anelse forutinntatt. ;)

Følger deg på den der. Marshallen ble innkjøpt i et "hattfokk" for noen år siden, måtte bare ha meg en gangbar amp, og det gikk litt for fort..... Så det blir neppe noen flere Marshaller på meg heller. Blir det flere amper nå så snakker vi Fender, Victorilux, Mesa, Hughes & Kettner o.l. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.