Web Analytics
Jump to content

Høre meg selv mens jeg spiller inn?

kake
 Share

Recommended Posts

Er det mulig å høre meg selv MENS jeg spiller inn med guitarrig igjennom Acoustica Mixcraft? Bruker innebygd lydkort, men med asio4all driver får jeg ganske OK latency i Guitar rig-standalone. Men hvis jeg spiller inn i Mixcraft med Guitar Rig som VST-effekt, kan jeg ikke høre hvordan det høres ut før jeg spiller av det jeg har spilt inn, som er litt irriterende. Noen som vet om en løsning?

Når du kobler til gjennom det integrerte lydkortet, bruker du da mic-, eller line in-inngang? Under Play / Volume Control (start > kjør > sndvol32) skal du kunne velge å fjerne mute på inngangen.

Jeg har vært borti enkelte VST'er og programmer som rett og slett kobler ut monitor på inngangen jeg spiller inn på. Det ble løst ved å gå over innstillingene på programmet.

Bruker mic in port, men er ikke mutet eller noe sånt. Men ser ut som om guitar rig ikke mottar noe i det hele tatt når jeg spiller inn... Kun når jeg spiller av (som i og for seg er ganske logisk).

Kunne nesten trengt to guitar-rig's, der den ene kjører som stand-alone og den andre er i Mixcraft :P

Edited by kake

Joa, takk, fant en monitor knapp :)

Til andre som kan ha dette problemet, så er det en knapp det står "Monitor Input" eller noe lignende på hvis du trykker på pilen ned ved siden av arm-knappen.. Bare å trykke på den :P