Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye Straten min!


M55ikael

Anbefalte innlegg

13112008243.jpg

2006/2007 Fender Deluxe American V-neck Stratocaster! Dette er den første straten min så jeg har noen spørsmål:

1. Noen som vet hvordan man popper inn og ut tremoloen? Dette er en egen tremolo for deluxe serien som ikke trenger å skrus av og på. Men det står ingen instrukser i manualen.

2. Den nederste volumknappen er litt rar. Når man skrur fra 10-9 hører man et lite knepp gjennom forsterkeren og det er mye tyngre enn å skru den ellers (eks. 7-6). Er den defekt? Den virker helt fint ellers.

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, den ene volumknappen min var også sånn.

det er forsåvidt tone?

men, på min var det fordi at det lå noe plast under (tror jeg) som var igjen etter at jeg dro av det beskyttelseslaget :)

og tremoloen har ikke jeg fått til heller, men har prøvd en arm som var større enn den jeg kjøpte, og den kunne jeg skru ned, så veit ikke annet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Jeg fant ut hvordan tremoloen fungerer. Du må bare presse armen mye hardere inn enn det du har lyst til. Samme når du skal ta den av.

Det er en tone og ikke volumpotte ja. Det spesielle er at volum- og tonepotter er akkurat den samme tingen.

Ser du har en faded du og ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonekontrollen er av "No Load" type. Noe som innebærer at den fungerer på vanlig måte fra 0-9 men på 10 så kobles den helt ut av kretsen. Derav klikket når du vrir den helt rundt.

Jeg regner med at dere har oppdaget at volumkontrollen inneholder en knapp for å bytte mellom ulike måter å koble pickupene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nesten bekymret selv her, har ikke noe stort knepp, iallfall ikke noe jeg hører, når jeg skrur fra 9-10. Med godvilje kan jeg innrømme at det virker som at knappen skrues litt ned mot kroppen når jeg går fra 9-10, kanskje det er noe tilsvarende? Så enten er din normal og min gal, din gal og min normal, eller begge normale og vi beskriver samme fenomen som dog har litt forskjellige symptomer.

Har jeg da ikke "no-load" greia? Hvordan kan jeg teste dette enkelt? Klar lyd messig forskjell på 8 og 10 når de andre knappene står på hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonekontrollen er av "No Load" type. Noe som innebærer at den fungerer på vanlig måte fra 0-9 men på 10 så kobles den helt ut av kretsen. Derav klikket når du vrir den helt rundt.

Jeg regner med at dere har oppdaget at volumkontrollen inneholder en knapp for å bytte mellom ulike måter å koble pickupene ?

??? Aldri hørt om noe lignende. Link? Takk for tipset dog. Blir bare mer og mer skuffet over brukermanualen...

Jeg er klar over at den har S-1 ja. Er positivt overrasket over hvor bra lyden er når jeg har S1 knappen nede.

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

??? Aldri hørt om noe lignende. Link? Takk for tipset dog. Blir bare mer og mer skuffet over brukermanualen...

Jeg er klar over at den har S-1 ja. Er positivt overrasket over hvor bra lyden er når jeg har S1 knappen nede.

Nei, jeg har ikke noen link til noe annet enn til potensiometeret som løs del. Du får sjekke Fender siden, de har vel sikkert noe info om dette. Det er forøvrig ikke noe hokus pokus altså, bare et potensiometer som bryter kretsen på den ene enden av glidebanen slik at det ikke blir noen lekkasjestrøm til jord gjennom kretsen. Derav en påstått brightere lyd når tonekontrollen står på fullt.

Så du har funnet S1 bryteren da ja ? Men det er jo bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.