Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Freak Guitar Camp...


The Euphor

Anbefalte innlegg

Tenkte egentlig å legge ut litt musikk slik at dere kunne diskutere om det var Strat eller Les Paul som ble brukt. Men, fant fort ut at det var litt vrient å legge ut en enkelt låt uten mye om og men. Derfor ble det til at jeg lagde en liten mimrevideo fra Freak Guitar Camp 2007. Bare bilder av de som var med, samt musikk i bunn. Greit nok å høre på. ;)

Nå er det jo ikke lenge til påmeldingen åpner for FGC09. Derfor tenkte jeg å lufte ideen for eventuelt interesserte. Jeg har vært der i tre år, 2005-2007. Og egentlig frister det litt å ta turen igjen neste år. Hele opplegget er såre enkelt. Du spiller ræva av deg i en uke. I tillegg får du muligheten til å sove lite og spise "grei nok" mat. Musikk fra 08:30 til 00:00, og gjerne lenger om du orker. I tillegg til leksjoner av ulik art på dagtid må du også være med å lage en låt sammen med andre. Denne skal framføres med dommere og fete premier til beste låt.

Her er min utrolige video...

Spør gjerne om det er noe du lurer på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt ifra. Første året jeg var der var det en fyr som meldte seg på før han hadde spilt en eneste note på gitar. Han kjøpte seg en sjustrenger rett etterpå, og hadde da omtrent et halvt års erfaring før han stilte opp. Skal sies at han stilte opp mest for å filme. Fufux eller FX som han er bedre kjent som har filmet en drøss med gitarister, og han klarte seg bra. Alle spille for seg selv med headsett, så det er ingen guru (som han liker å kalle seg) som kommer med nedsettende ord eller blikk. Selvfølgelig finnes det folk som tror det er kult med showoff, men på tre år har jeg bare møtt én! Har heller ikke møtt noen som klarer å spille alt i løpet av uka. :) I stor grad en opplevelse mer enn en samling for gode gitarister.

Et annet viktig punkt er venner. Første året møtte jeg en advokat fra Nederland. Han hjalp meg faktisk da jeg byttet gitar med en fyr fra Nederland. Jeg måtte vente lenge på å få gitarene jeg ble lovd, men etter et pent håndskrevet brev fra en Nederlandsk advokat endret det seg fort. :D Jeg har også møtt igjen en finne, en franskmann og en italiener flere ganger i ettertid. :) Alt på grunn av campen. :)

Et siste punkt er at du får møte profesjonelle musikere. Fra litt undergrunnsflinkiser som Patrick Rondat til Andreas Öberg, Ron Thal, Mats & Morgan, Jonas Hellborg. I år var Guthrie Govan der. Men det er ofte litt hemmelig hvem som kommer. Så man får ta det man får. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.