Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Mexican


Klåfinger

Anbefalte innlegg

Tull. mange av dem på nettet! :)

http://www.finn.no/finn/bap/all/result?key...MAINCATEGORY=92

http://search.ebay.com/fender-mexico_W0QQf...fenderQ20mexoco

Jeg har spilt en del på to forskjellige Mexico. En fra tidlig av 90-tallet og en nesten ny en.

Begge var nok veldig forskjellige. Den gamle modellen hadde en fin lyd, men var rett og slett ubehagelig å spille på..

Mens den nyeste av dem var svært lettspilt og den låt supert til blues/rock ol musikk.

Støyer litt i high-gain modus, men låter kule.

Utrolig lett å bende/dra i strengene på den og den "tynne" lyden gir mer liv i tonen.

Men denne kostet 7990kr i butikk her i NOrge. Om den er verdt alle de penga, vet jeg ikke. Men en god gitar er det uansett.

Finner du et godt tilbud, så ville jeg ikke nølt med å kjøpe den.

(men jeg har generelt lite erfaring med stratocastere, spiller mest på andre type gitarer med humbuckerså.. ta det med i betrakningen)

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mexiacn fender er ikke en enkelt modell men de rimeligste modellene som altså er produsert i Mexico og ikke USA. Med mindre American inngår i tittelen er de rimeligere instrumentene stort sett laget i Mexico. Se fender sine nettsider for en oversikt. De omtales gjerne som MIM (made in mexico)

Å omtale en Mexico fender uten å spesifisere modell er på linje med å omtale en Fender uten å fortelle hvilken modell det er snakk om..

De rimeligste Kalles Fender Standard Stratocaster og det er disse du finner mest av på bruktmarkedet, da de har vært i handelen lengst. Kvaliteten har variert litt i gjennom årene, men de fleste er ok instrumenter etter en skikkelig setup. (justering) Nypris på nett og butikker ligger på ca 4500-5500.

De litt nyere modellene f.eks Classic player serien har fått meget god omtale og er nok ofte mye bedre instrumenter. Men for alle Mexico fendere er det gjennomgående slik at produksjonskvaliteten varierer noe og det er alltid en fordel å prøve slike instrumenter før man kjøper.

Det finnes forøvrig mange andre gode gitarer i denne prisklassen, så hvis man ikke er låst på at det må være en stratocaster er det mye annet å velge i som egentlig ofte gir deg mer for pengene. Jeg har f.eks eid billige gitarer til halve prisen med langt bedre båndarbeide, pickups osv.

Endret av Greener
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne.. Når fyren som eier gitaren kjøpte den, var lyden som en trestokk. Ingen klang og ingen liv i tonen.

Tror han hadde levert den inn til justering elns.. etter det var det tusen ganger bedre.

Jeg vet ikke om han bytta pickups eller hva de gjorde. Men det virker sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.