Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Akustisk gitar til totalt grønnskolling


mcslu

Anbefalte innlegg

Heisan folkens.

Tenkte å kjøpe meg en akustisk gitar innenfor 2500,-. Er som tittelen antyder fullstendig grønn når det kommer til gitarer, så jeg aner ikke hva jeg skal se etter.

Jeg ser at folk anbefaler at en drar og prøver i butikken(bor i Trondheim så jeg har Tre45), men helt ærlig tror jeg ikke det vil hjelpe meg så mye da jeg ikke har peiling på hvajeg skal se eller høre etter :unsure: . Tror ikke jeg klarer å skilleen fintlydende gitar med en dårlig en.

Derfor, kjære venner henvender jeg med til dere :rolleyes: . Hvilken gitar skal jeg kjøpe? Har hørt mange gode ord om Ibanez, men de blir litt for dyrt. Ellers nevner mange Cort, et merke jeg ikke vet noe om. Noen snakker også varmt om Morgan, noe som gjør valgmulighetene ennå større....

Kort sagt, hva skal jeg ha?

Blir mest kosespilling hjemme etter at ungene har lagt seg. Liker rock ala. Neil Young, The Cure, The Fall, Led Zeppelin etc. Men hører også på mer rolige låter fra f.eks Wilco, Beth Orton etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv veldig fornøyd med min 1500kroners Cort :)

Ellers er som sagt Ibanez gode gitarer, i tillegg til Morgan. Yamaha får også mye skryt for kassegitarene sine.

Min erfaring er at de fleste akkustiske gitarer i det prisleiet overrasker positivt, så egentlig er det bare å kaste kron/mynt og bestemme seg for en og prøve. Evt dra til en musikkforretning og se hva du finner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.