Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

problem med g'n


gitarsigg

Anbefalte innlegg

jeg eier en esp ltd ec-1000 og det hender at g-strengen mister stemminga bare ved en liten bend. hadde samme problemet på min forrige gitar ( epiphone sg g-400 ) det skjer ikke så alt for ofte, men når det først skjer er det jævla irriterende!!!! :angry: takk for alle svar ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gitaren har jo sperzel locking tuners, så jeg tipper at det ikke er stemmeskruene det går på.

Jeg tror at nuten holder igjen strengen din når du bender. Prøv å gni litt "bly" fra en vanlig blyant i sporet til g-strengen på nuten for å få mindre friksjon.

Hvis ikke det funker, må du nok kjøpe deg en fil og file litt større plass til g-strengen(bytta til tjukkere strenger eller noe?). Husk å være forsiktig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gitaren har jo sperzel locking tuners, så jeg tipper at det ikke er stemmeskruene det går på.

Jeg tror at nuten holder igjen strengen din når du bender. Prøv å gni litt "bly" fra en vanlig blyant i sporet til g-strengen på nuten for å få mindre friksjon.

Hvis ikke det funker, må du nok kjøpe deg en fil og file litt større plass til g-strengen(bytta til tjukkere strenger eller noe?). Husk å være forsiktig da.

skal jeg gjøre når nye strenger skal på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.