Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Munnspill Ødelagt


Dawn

Anbefalte innlegg

Æsj! Nå har jeg igjen ødelagt et munnspill. Her om dagen satte jeg med ned for å spille, og jeg hørte fort at noen av hullene ga en falsk lyd. For lave toner... Dette er noe svineri! Dette blir tredje gangen jeg kjøper et Eb munnspill fordi det slutter å spille reint! Hva kan jeg gjøre for å forhindre det? Det blir jop slikt uten at jeg gjør noe som helst! :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste tipset er å holde dem rene. D.v.s ikke spill rett etter mat og drikke og rens dem jevnlig. Det er gjerne bakterievekst i munnspillet som gjør det falskt.

Noe som har fungert for meg er å bruke dentoid tabletter (gebiss tabletter). Dette renser og forhindrer bakterievekst og gir munnspillet en fresh duft. Dette selges på apoteket (feks. Corega Tabs)

Har også hørt at noen dypper dem i blanding av vann og alkohol (vodka) etter spilling, fungerer vel på samme måte, men det blir fort veldig dyrt her på berget da...

Før eller seinere blir de falske, og da er det bare å hive dem i bøtta, evt. åpne dem opp og file litt på "tangentene", men det krever en god del know-how og fikling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.