Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Elektroniske trommer - Hjelp meg!


mr.dylan

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har Cubase SX3, et rimelig fint og oversiktlig program til vanlig, men jeg har store problemer med å lage et sammenhengende trommespor med de innebygde trommene, LM-7.

Jeg åpner de som VST-instrument, og får lyd når jeg trykker på hver tromme, men hvordan i alle dager programmerer man dem til å spilles som et spor? Eneste jeg får til er å trykke på hver enkelt "tromme" å få lyd av det, men klarer altså ikke å programmere dem til å spille av seg selv. Needless to say, så klarer jeg ikke å lage noe track av dette her.

Jeg er fullstendig grønn på dette området så det hadde vært flott om noen av dere studiokyndige kunne forklart dette på en enkel og grei måte. Er ikke snakk om å få til noe store trommesoloer her, bare noe enkelt som får meg til å holde takten :)

Hadde satt stor pris på hjelp!

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du har den ekte versjonen og har lest manualen bak og fram?

Skaff deg et midikeyboard og programmer trommene inn med det. Det er det letteste.

Ellers kan du alltids åpne programmeringsvinduet til trommene, og manuelt programere inn.

Alt dette burde du finne i manualen. Evt finne lessons på youtube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så er jeg helt grønn på området, så hva er et midi-keyboard? Har et "vanlig" keyboard her om det duger?

Bør vel ikke være så vanskelig å bare få til et sammenhengende trommespor? Trenger ikke å være i cubase heller, så lenge jeg kan bruke et program jeg skjønner! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg orker å forklare midi, cubase og alt på en gang her :P

Kan du ikke prøve å google litt eller søke litt på youtube?

Hehe, du skal ha for å være ærlig! Men bare svar meg på om man trenger et spesielt keyboard for å gjøre det du nevner, eller vil ethvert keyboard duge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du skal ha for å være ærlig! Men bare svar meg på om man trenger et spesielt keyboard for å gjøre det du nevner, eller vil ethvert keyboard duge?

Du trenger et keyboard som kan sende midi-signaler.

Midi-signaler er ikke lyd, men kun et signal som gir beskjed hvilken lyd enheten skal lage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må lage deg et spor, assigne (så flott norsk..) keyboardet ditt som input, og lydgiveren (LM7, EXdrummer eller hva som helst som output, og så spille inn. Lag gjerne en loop på noen få takter slik at du kan jobbe med en bit av gangen.

Jeg vet at denne bruksanvisningen er veldig rudimentær, og at den krever at du skjønner en del prinsipper i Cubase.

Ut over det anbefaler jeg EZdrummer, den kommer med masse ferdige tracks du bare kan dra inn i Cubase, sparer deg for masse jobb. Det låter vanvittig fett også, et produkt man bare må ha, etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.