Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Frese ut plass til PU på Les Paul


Gjest Ziggy Stardust

Anbefalte innlegg

Gjest Ziggy Stardust

Er på jakt etter en Les Paul, en japansk sådan, med 3 pickups som jeg skal sette Bigsby på.

Problemet er at de er heller vanskelig å oppdrive med 3 pickups. Har mulig fått kloa i en

med to, og lurer på derfor hvor mye stress det er å frese ut plass til pickup nr 3?

Har såvidt vært med å skifta pickups selv, så kan ikke si jeg er ekstremt erfaren innen DYI området.

Skal man la proffer gjøre det, tar de jo gjerne halvparten av hva gitaren koster og når man itillegg

skal investere i nye pickups har man jo plutselig dobla kostnaden på gitaren.

Om man kjøper en freser og en loddebolt på biltema kan det vel ikke være helt umulig

å gjøre noe sånt selv?

Siifra om det er noen i sørlandsområdet som har lyst på etpar timers jobb ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke helt umulig. Med en fres fra Biltema og et sett med freser, er du igang Kikk litt i DIY, på en av de siste postene på Glorocaster- tråden, så der du litt hvordan sånn freseutstyr ser ut.

Det viktigste er å huske på at det tar litt tid. Tre som brukes i gitarer er utrolig hardt, og hvis du kjører på for høy hastighet og presser, resulterer det bare i ødelagt fres.

Hvis det er snakk om en LP med buet lokk, må du dessuten bygge en plattform til fresen på gitaren. Det er ingen vei utenom hvis du skal ha det bra. Den enkleste metoden å gjøre det på, er egentlig tykk plast, en boks med fugeskum og en liten finerplate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Føler meg utrolig lite klar for å begynne og frese i en ny gitar. Tror jeg dropper det, om jeg ikke får noen

til å gjøre det for en billig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er snakk om en LP med buet lokk, må du dessuten bygge en plattform til fresen på gitaren. Det er ingen vei utenom hvis du skal ha det bra. Den enkleste metoden å gjøre det på, er egentlig tykk plast, en boks med fugeskum og en liten finerplate.

En 16mm mdf plate, 4 klosser som ben og dobbeltsidig tape for å holde jig'en på plass ville jeg ha sagt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.