Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

3. humbucker og 1 volume?


Anbefalte innlegg

Hei.

Driver å bygger om stratn' min. det eneste som står igjenn er å lodde litt kabler.

Jeg ønsker at gitaren skal ha 1 toggle 5 (way) switch, 3 humbuckers og 1 volume knob..

jeg ønsker da ingen "tone" knappe greier, siden de altid står på fullt.

forklaring av humbuckerene:

De er helt like squier single coils, alstå. det stikker 1 ground wire og 1 hot wire ut..

sånn som disse: http://www.schoolmusic.co.kr/html/wiring/i..._hhh3t22_01.gif

og ikke som disse: http://sthac.free.fr/pictures/sthac-HxH-wiring.jpg

men jeg har squier eletronikk og ikke "gibson" eletronikk som vist på bildene..

noen som kan forklare hvordan jeg gjør dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som "Bill Steer" sier, bare se bort fra tonekontroll potensiometeret (og ledningene fra dette) og erstatt volumpotensiometeret med ett på 500kohm.

http://www.seymourduncan.com/support/wirin...tic=3s_1v_1t_5w

Hvis velgeren ikke er koblet slik som på skjemaet fra før, kan du bare merke deg hvordan det faktisk er koblet og gjenta dette med de nye pickup'ene. Fjern ledningene som går fra velgeren og volumpotensiometer til tonekontrollene.

Forøvrig er bryteren din (fender type) ikke en "Toggle switch" men en "Lever switch". Ikke fordi det betyr så mye, men det kan jo være greit å vite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som "Bill Steer" sier, bare se bort fra tonekontroll potensiometeret (og ledningene fra dette) og erstatt volumpotensiometeret med ett på 500kohm.

http://www.seymourduncan.com/support/wirin...tic=3s_1v_1t_5w

Hvis velgeren ikke er koblet slik som på skjemaet fra før, kan du bare merke deg hvordan det faktisk er koblet og gjenta dette med de nye pickup'ene. Fjern ledningene som går fra velgeren og volumpotensiometer til tonekontrollene.

Forøvrig er bryteren din (fender type) ikke en "Toggle switch" men en "Lever switch". Ikke fordi det betyr så mye, men det kan jo være greit å vite :)

takker for infoen.

men for å være helt sikker:

du sier jeg skal gjøre det samme som på bildet minus tone meteret,

hva skjer hvis jeg ikke bytter den ut med en 500 kohm?

hvor kan jeg kjøpe et sånt?

På mine potmetere står det "500 KA" på begge, og på volumen står det "500 KB" er det det samme som "500 Kohm"?

Endret av rukula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for infoen.

men for å være helt sikker:

du sier jeg skal gjøre det samme som på bildet minus tone meteret,

hva skjer hvis jeg ikke bytter den ut med en 500 kohm?

hvor kan jeg kjøpe et sånt?

På mine potmetere står det "500 KA" på begge, og på volumen står det "500 KB" er det det samme som "500 Kohm"?

Vanligvis bruker man 500kohm i gitarer med humbuckere og 250kohm i gitarer med singlecoils. Rett og slett fordi disse verdiene passer best klangmessig til de ulike pickup typene.

Hvis potensiometerne dine er merket med "500 ett eller annet" er de nok 500 kohm. Potensiometre selges av de fleste som selger gitar pickups.

Hvilken gitar er det egentlig snakk om ? hva er original montert og eksakt hva er det du skal montere ? Jeg undrer meg blandt annet på at du sier du skal montere 3 humbuckere i en strat (?) Men det er vel såkalte railstyper vi eventuelt snakker om ? Altså humbuckere i singelcoilformat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis bruker man 500kohm i gitarer med humbuckere og 250kohm i gitarer med singlecoils. Rett og slett fordi disse verdiene passer best klangmessig til de ulike pickup typene.

Hvis potensiometerne dine er merket med "500 ett eller annet" er de nok 500 kohm. Potensiometre selges av de fleste som selger gitar pickups.

Hvilken gitar er det egentlig snakk om ? hva er original montert og eksakt hva er det du skal montere ? Jeg undrer meg blandt annet på at du sier du skal montere 3 humbuckere i en strat (?) Men det er vel såkalte railstyper vi eventuelt snakker om ? Altså humbuckere i singelcoilformat.

flott! skal teste dette ut i helga, kan hende den eendelig blir ferdig.

jo, mange spørr meg om det samme.. og alle lurer "ossen fa*n kan 3 humbuckere se bra ut på en stratocaster?

Jeg gikk lei av squieren min, så jeg demonterte den, pussa av all lakken, og dro i gang litt stikk sag..

kroppen ser ut som en blanding av en eletrisk ibanez gitar og en telecaster av alle ting..

fargen er svart matt.

plekterbrettet er "haifinne formet" sånn som på en music man.

og halsen er spesial lagd. ligner på en esp / Ltd hals.

skal poste bilder når den er ferdig..

Humbuckerene ser helt vanlige ut (nei, ikke humbuckers som ser ut som single) men vanlige humbuckere med bare 2 ledninger ut av (ground og hot)

ser du greia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, vi snakker om en større modifikasjon med andre ord :) Det var vel det som var poenget mitt, altså at man gjerne må frese ut mere plass i pickup brønnen for midtpickupen hvis man skal få plass til en humbucker i midtposisjon også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, vi snakker om en større modifikasjon med andre ord :) Det var vel det som var poenget mitt, altså at man gjerne må frese ut mere plass i pickup brønnen for midtpickupen hvis man skal få plass til en humbucker i midtposisjon også.

alt er klart til sammensettning nå. frese littrgrann ger og der, menmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.