Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Søker Trommis, (kanskje Lead Gitar) og Bassist til et band å spille på puber med


Oslo Gutten-88

Anbefalte innlegg

Jeg tenker i retning å starte et band å spille litt god gammle rock/pop klassikere. Stil som CC Cowboys, Creedence/John Fogerty, Potgirobygget, Guns N Roses, Eric Clapton, Alan Jackson, TNT, ACDC, Status Quo, DDE osv...

Jeg har endel erfaring som trubadur på puber og spiller aktivt med en onkel og en bassist som begge er i starten av 40åra og vil nnå starte med folk på egen alder. Blir endel spilling på nachspiel og bare fått gitar i henna på dansketurer og kroer og tanken min er å spille enkle fengende låter med swung i for å få folk i slaget...

Mange vil kanskje kalle dette en smule harry men jeg skal love at hvis man bare satser på metall i et band kommer man seg ikke fort frem. For å nå frem til Ola Normann med sine musikalske evener er det 70-80-90 tallets mest kontroversielle låter som folk digger. Og man møter så utrolig mye forskjellige folk i disse sammenhenger alt fra gammle sjø folk, mc folk, gammle idretts utøvere, tv kjendisser og folk som har vært på rett sted til rett tid i sitt liv.

Har sett at det folk vil ha er såkallte gjengagere som aldri dør ut og her er det snakk om å spille låter så enkelt som mulig for å få spillejobber, tjene litt penger og ha det morro... Jeg sitter å tukler å lager litt musikk når jeg har tid men det hadde vært jævlig kult å ha et 3er eller 4 manns band og dratt igang på diverse sammenhenger i by festivaler og puber rundt i distriks østlandet. Jeg holder til utenfor oslo sydøst og er 20år. Har et aktivt fest liv og sitter sjeldent rolig. Ikke nøl med å ta kontakt hvis dette er noe for deg! KOr jenter er også høyst interessant:D

Eksempel på noen låter:

Dum dum boys - splitter pine m/fler

Harry - CC Cowboys

Vill vakker og våt - CC Cowboys

Southern StreamLine - John Fogerty

Sweet Child o mine - Guns n Roses

Dont you cry - Guns

Lay Down Sally - Eric Clapton

Harley Davidson - TNT

Diverse gyllene Tider låter

Diverse Stage Dolls låter

Endret av Oslo Gutten-88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lead gitarist og jeg hadde vært veldig interessert, Alltid hatt lyst til og spille rundt på barer og slik, og er 18 (født i 89).

Om du la til en eller 2 klassiker av Thin lizzy og Led Zeppelin som Boys Are Back In Town og Whole Lotta Love og lignene så hadde det vært veldig bra.

Dessverre greier jeg ikke og spille Sweet Child of Mind hoved soloen, tenkte det var greit og si.

Endret av OsloRocks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lead gitarist og jeg hadde vært veldig interessert, Alltid hatt lyst til og spille rundt på barer og slik, og er 18 (født i 89).

Om du la til en eller 2 klassiker av Thin lizzy og Led Zeppelin som Boys Are Back In Town og Whole Lotta Love og lignene så hadde det vært veldig bra.

Dessverre greier jeg ikke og spille Sweet Child of Mind hoved soloen, tenkte det var greit og si.

Er ikke det å spille låtene på den måten men gjøre det mer akustisk og fengende. Jeg er ikke optatt av å spille coverlåter etter orginalen men heller å gjøre dem på en måte man selv mestrer å gjøre det eget. Er veldig glad i å spille eks sweet child o mine akkustisk. Pleier å spille mest kassegitar jeg og utrolig hvor engasjerte folk blir når man drar disse låtene på en ny vri. Kan ikke si jeg er noen teknisk god gitarist selv men jeg får gitaren til å rocke og synger for å få med folk. Starta vårt første band i 2003 med metallica og sabbath låter. Og starta på lambern klubben og spille blink, grenn day og sum i 2005. Publikum som ser forventer at man spiller coverlåtene helt korrekt ellers blir de bare skuffa.

Så trubadur stil med trøkk er mer det jeg vil ha med folk på:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det å spille låtene på den måten men gjøre det mer akustisk og fengende. Jeg er ikke optatt av å spille coverlåter etter orginalen men heller å gjøre dem på en måte man selv mestrer å gjøre det eget. Er veldig glad i å spille eks sweet child o mine akkustisk. Pleier å spille mest kassegitar jeg og utrolig hvor engasjerte folk blir når man drar disse låtene på en ny vri. Kan ikke si jeg er noen teknisk god gitarist selv men jeg får gitaren til å rocke og synger for å få med folk. Starta vårt første band i 2003 med metallica og sabbath låter. Og starta på lambern klubben og spille blink, grenn day og sum i 2005. Publikum som ser forventer at man spiller coverlåtene helt korrekt ellers blir de bare skuffa.

Så trubadur stil med trøkk er mer det jeg vil ha med folk på:D

Ja ja bare tenkte det var greit og si, dumt om du forventa en super teknisk spiller som spilte soloen uten og noe problem og, så kom jeg:P

Er litt sånn selv liker og spille sanger på min egen måte men aldri spilt med noen andre som liker og gjøre det, men viktig at man får med hoved delen av en sang syntes jeg da.

Men du får si ifra viss du er interessert, for høres moro ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja bare tenkte det var greit og si, dumt om du forventa en super teknisk spiller som spilte soloen uten og noe problem og, så kom jeg:P

Er litt sånn selv liker og spille sanger på min egen måte men aldri spilt med noen andre som liker og gjøre det, men viktig at man får med hoved delen av en sang syntes jeg da.

Men du får si ifra viss du er interessert, for høres moro ut.

jepp men var dere to gitarister? eller var det bass du spillte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra.. jeg er rytme gitarist selv og synger og har laga noen låter.. men liker best å spille akkustisk gitar.. tenkte å kjøpe telecaster.. har esp ltd viper men den passer ikke helt meg.. har spillt i et par band før og da var det metallica og sabbath som gjalt hehe. men noe lokale vet jeg ikke om.. har tilgang på å ordne spile jobber og studio muligheter så det kan bli morro.. men da er det bass og tromme vi mangler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok høres bra ut, spiller mest på elektriske gitarer selv, min hovedgitar Gibson Les Paul Classic. Har dessverre ingen akutisk gitar for tiden, men fikk akkurat ferie penger av jobben så tenkte jeg skulle kjøpe sånn treffende akkutisk gitar med tuner, men vet ikke helt om det blir stål eller nylon. Får møtes en gang og finne ut av ting. Mulig jeg kan skaffe trommis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropkick Muprhys - Wild Rover

Proclaimers - I'm gonna be 500 miles

Jokke - Gutta, Feig, Suksess, For Pen (Egentlig passer det meste av Jokke.. Bare husk at det ikke er lov å spille "Bestevenner" live)

Rolling Stones - Honky Tonk Woman (evt. Brown Sugar)..

Jævli synd at jeg drar til Bergen til høsten, for dette hørtes kult ut!

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.