Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

UKM i rock i skedsmo


slabben

Anbefalte innlegg

Skal bare fortelle litt om hvordan det var der.

Vet at Hatomte og Epiphone_custom var der en stund.

For å disse Hatomte litt :P

Eller. De spilte bra med tanke på at de hadde bare spilt sammen siden søndagen. :)

Men samtlige band etter "Schizotypal" pluss schizo var rimelig bra.

Men det var når bandet "nazipenis" at det tok av. Jeg og en kamerat og til slutt alle som sto foran, løp rundt i dynga og hoppa og banga og det var akkurat som det skal være på en skikkelig konsert. Etter det var det ett kjør for meg der foran stort sett, helt til jeg fikk en fot i huet etter stagedive og et hardt slag i magen. Da var det ut etter frisk luft!

Syns det er bra at det er slike tiltak som UKM som det ikke er alkoholiserte folk på. Har vært på for mye sånt, og dette var bedre.

Når "Laban" kom så kom jo alle småjentene og skreik etter Ivar. De hadde skikkelige puserock sanger på barkrakker. Men sangen etter var det liv i. Og de hadde show og det er utrolig viktig. Kasta ut seigmenn og det som var :D

Og dro en bigbang så det holdt.

Så kom det noe greier og så var det på'n igjen med noe bigbang men da måtte jeg dra. Tok bussen hjem ti på 11.

Er glad jeg droppet kamera for å si det sånn hehe...

Er åpent for at dere forteller om UKM hos dere :mrgreen:

(kommer til å suse i øra mine i natt hihi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette sto i fjor iallfall:

Seks timer med supershow

Av: Andrew J. Boyle

I et supershow på seks timer jublet, hoiet og applauderte en fullsatt sal for en utrolig kavalkade av ungdommelig talent.

Dagens første innslag sto gjest Jostein Hasselgård for. 1. mars står han på scenen i Oslo Spektrum i Melodi Grand Prix. Til de unge talentene lørdag fortalte han at det var på UKM på St. Croix at han sang offentlig for første gang.

Og så var flomporten åpen. En generasjon av Fredrikstad-ungdom som har lot seg inspirere av kulturelle uttrykk, inspirerte og imponerte en til enhver tid stappfull sal.

Musikk og dans

Musikkinnslagene vil alltid dominere. Men buen av variasjon spente fra Blotheims heavy metal «Hevn fra Valhall», gjennom den elegant harmoniserende jentetrioen «The Jazz Group» til en Passacaglia av Händel i tolkning av Henriette Lønn Jenssen.

Fire dansinnslagene var det også, og videre til fylkesmønstringen gikk to utrolig spenstige gutter med artistnavn Fresh´n´Advanced (som skjuler Morten Bakka Lindberg og Dani Helgesen. Både i felles break-dance og i soloprestasjoner var guttene en fryd for publikum å se på.

Komikk og film

Det var skuffende nok ingen teaterinnslag i år. Men det var visning av tre filmer som video-grupper har produsert.

Mest imponerende her var thriller-kortfilmen til Christ-offer Brenna (17), Linn Langsholt (17), Ane Olsen (20) og Henrik Solberg (17). I tillegg til en god story, var filmen meget godt klippet og beriket med et stemningsfullt lydspor.

En 14-åring som har nok tæl til å stå rett opp og ned foran et par hundre fremmede og dra vitser om sin egen lubne form - det opplever man ikke hverdag.

Både publikum og jury satte pris på Odd Andre Alexand-ersen og belønnet ham med hensholdsvis varm latter og en plass i fylkes-UKM.

St. Croix´ dyktige teknisk-stab sto for en sømløs forestilling med fine scene-effekter.

(legg gjerne merke til siste linje...hehe...bare måtte liksom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heheh bra. Hvis jeg husker rett så likte jeg rytmen.

Men å gå på scenen uten å ha øvd noe særlig er helt jævlig

men jeg syns dere gjorde det bra.

Var fett at Olsenbanden gutten var der heheheh

Han sang faktisk ganske bra. Og det verste må ha vært de skinhead jentene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hatomte spilte Mr.Crowley og noe som het "Forrett". Jeg likte forrett.

Angrer på at jeg ikke takket ja til tilbudet om å synge på Mr.Crowley. Det hadde vært morro.

Jeg likte bandet Helldorm best. Veldig bra vokal og musikk.

slabben, jeg synes verken Benny sang godt eller spilte godt. Skjærende stemme.

Jeg fikk bare se 12 band, i og med at mine kamerater insisterte på å dra. Var det noe bra etter band nr. 12? Fortalte de hvem som gikk videre og slikt?

Skal melde på bandet mitt neste år. Det blir tøft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benny duden spilte ikke så veldig bra nei, men han har bedre stemme enn jeg har hørt veldig mange gutter på hans alder har.

Selvom det fins unntak.

Omtrent alle band etter Schizotypal og HellDürmer lagde show. Etter nr12 så kom vel mer puserock banda. Sånn som Laban. Men de lagde show og det er greit nok heheh. Men måtte dra 10 på 11.

Og ja de sa hvem som gikk videre. HellDürmer, Laban, Nazipenis og noen til gikk videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.