Web Analytics
Jump to content

tøffe gitarer

ibanez
 Share

Recommended Posts

Hva er tøfft utseende på en gitar?

en gitar som er tøff pga "slemt" utseende.. f.eks svarte gitarer med hodeskaller. Eller gitarer som er tøffe pga sitt harrye utseende f.eks danelecro gitarer og rosa strat'er med sølvstjerner og glitter..

Personlig syns jeg V-gitarer er blant de stiligste, men syns også Kelly modellene til Jackson og Warlock modellen til BC Rich er ganske stilige.

Når det gjelder finish og slikt så syns jeg at ensfarget kanskje er det peneste...gitt at man ikke har turkis, rosa eller en eller annen annen grusom farge :P

Når jeg ser etter en kul finish, ser jeg på et par ting, som:

- Originalitet

- Stilrenhet

En Warlock er en stygg gitar, ikke en "tøff" gitar. En Fender Telecaster, som er rosa, med roser på, er en kul gitar, synes jeg. Men også veldig stilrene gitarer, som en Strat Ultra som jeg så på eBay engang, drifin.

En kul gitar synes jeg er en som har klassisk form (Strat, Tele, LP eller 335) og har en farge som er stilren og ikke skriker for mye.

Fender 52 Tele i Butterscotch Blonde er den kuleste gitaren som er laget noensinne i mine øyne.

Stort sett synes jeg kule gitarer er naturlig fargede, i sunburst (som min nye Highway 1 Tele :D ) eller i ensfarge (svart, rødt, blått el.)

Likevel er det noen litt glorete gitarer som er gromme også, bare de ikke tar av, f.eks. noen av Fender sine Paisley (var vel det du mente Gnome?) og Flower-power farger....

Tøft utseende har ikke noe fasitsvar. Men jeg vil si så enkelt og klassisk som mulig er tøft.

PRS har noen fine finisher . Men selve gitarene er ikke no pene . Og de er så sinnsykt overprisa!!

prøvde Tremonti SE og Santana modellen , de var ikke noe særlig bedre enn en squier eller billig ephiphone lissom ..

Syntes det er rart at det er så "annerkjent"

Nilsefix