Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez TS-808 vs Keeley modda Ibanez TS-9


Erling

Anbefalte innlegg

Disse forskjellene har nok mye med psyken vår å gjøre. Hadde du visst hvor liten forskjell det er i kretsene, er det ikke sikkert du hadde hørt så stor forskjell.

Har bygget en Tube Screamer, og har prøvd å bytte ut de 2 motstandene og prøvd flere IC'er, som er forskjellen mellom en TS-9 og TS-808, og lydforskjellen er minimal. Keeley'en er det sikkert gjort flere modifikasjoner på, så der er det mulig du hører forskjell. Alle låter Tube Screamer uansett.

Hvis jeg skulle ha kjøpt en, hadde jeg antagelig gått for Behringer-modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse forskjellene har nok mye med psyken vår å gjøre. Hadde du visst hvor liten forskjell det er i kretsene, er det ikke sikkert du hadde hørt så stor forskjell.

Har bygget en Tube Screamer, og har prøvd å bytte ut de 2 motstandene og prøvd flere IC'er, som er forskjellen mellom en TS-9 og TS-808, og lydforskjellen er minimal. Keeley'en er det sikkert gjort flere modifikasjoner på, så der er det mulig du hører forskjell. Alle låter Tube Screamer uansett.

Hvis jeg skulle ha kjøpt en, hadde jeg antagelig gått for Behringer-modellen.

Enig, det er nok kun at jeg synes utseendet er mye kulere på 808.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de to overnevnte pedalene ville jeg ikke valgt noen, men Keeley sin modda TS-9 er det jeg ser på som den beste av de to. Men spør du meg så ville jeg heller ha gått for Keeley sin modda BOSS BD-2, da denne har mye mer å gi i form av tone og dynamikk enn Keeley TS-9. Tube Screamer blir Tube Screamer uansett. Blir nesten det samme som å sette opp en Les Paul med Singlecoiler. Selv om det kanskje høres kult ut så har folk så sterke bånd til hva en Les Paul skal lyde at det hadde ikke blitt noen suksess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Keeley TS9 - Flexi 4x2 i pedalbrettet mitt, anbefales på det varmeste. Er litt dyrere enn de andre, men vel verdt det. Nydelig og fleksibel pedal!

Endret av leo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVis du hadde valget mellom å kjøpe en

Ibanez TS-808 http://www.riff.no/butikk/product_info.php...roducts_id=4008

og en

Keeley modifisert Ibanez TS-9 http://www.godlyd.no/default.asp?page=154&...40&p640_v=1

hva ville du valgt?

Keeley all the way.

Han gjør utrolig mye kult med standardpedaler.

Prøvde nylig en boss bluesdriver med keeley mod.

Første gang jeg har hørt en bossvreng låte knallbra. haha!

:mellow:

Endret av mojohead
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.