Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Den evige pedaljakta


Anbefalte innlegg

Jau, nok ein tullingtråd. Men men, no har eg leita lenge etter ein pedal, for å få litt variasjon i vrenglyden her i huset. Har ein Ibanez RG321 og ein Cube30, har faktisk og vet nok til å skjøna at eg aldri kjem til å få noko Slayer-aktig lyd med det. Men, det går vel an å nærma seg litt iallfall? Eg er ute etter ein distortion pedal, og har sett på DS-1 og DS-2, Crush Zone, Metal Zone og noko Behringer greier som eg helst ikkje vil enda opp med. Men, har ikkje prøvd nokon av dei. Har eit budsjett på maks ein tusenlapp vil eg tru, vil helst ikkje gå over det iallfall.

Ja, kva seier folket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få til Slayer sin lyd så bør du se etter en pedal som har en lyd mye lik en Marshall JCM 800, da dette er hovedvrengen til Kerry King. Ellers bruker han og MXR 10 bånds equalizer. Så egentlig tror jeg nok ikke du kommer så nært med noen pedal til rundt en 1000 lapp. Du kan nok kanskje komme litt nært med en BOSS MT-2 Metal Zone, så lenge du kan stille den skikkelig, noe som gjør denne pedalen litt vanskelig å bruke. Men ikke stopp der, en annen ting du og bør tenke på å se på er strengene du bruker. Strengesett som er tynner enn .009 duger lite til å gi tung metallyd. Bruk minst .010 eller helst .011 sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med Cube 30 er elementet/kabinettet. Umulig å få til bra metallyd gjennom det elementet syns jeg. Kjører en Cube 30 nå gjennom et 2*12 kabinett, og det er utrolig stor forskjell. Blir litt voldsomt med bass med kabinettet mitt, men med en Tube Screamer foran syns jeg det låter veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve deg frem med forskjellige pedaler - bare kjøp dem brukt....! En brukt boss-vreng koster sjelden mer enn 500 +/-, og kan stort sett selges for det samme. På den måten kan du gå gjennom mange pedaler for en liten penge, og se hvilken som passer deg best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roland Cube 30 liker ikke pedaler. Spar heller til ny amp.

Sad but true...

Isofall, kva amp(ar) er det snakk om?

Hehe...det er nok ikke så enkelt. Amper til metal varierer fra 40.000 til 5.000, så det spørs hvor god råd du har. Har du tenkt på å kjøpe deg ny amp? Si hvor mye penger du har til rådighet, så kan jeg gi deg tips og råd ut fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, eg kan vel kanskje få ein 1500 for Cube30'en min dersom eg sel han. Og eg har ein 7 tusen i banken sånn ca. vil eg tru. Sparing er ikkje noko problem, kjem ikkje til å kjøpa ein ny amp før om iallfall eit halvt år vil eg tru. Må jo bli sopass god at eg er verdt slikt dyrt utstyr. :)

Men sånn ca. 5-7 tusen kan eg vel bruka på ein amp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.