Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Firewire lydkort (med MIDI)


eide

Anbefalte innlegg

Hei

Tenker å kjøpe meg et eksternt firewire lydkort. Trenger ikke mange inputsene, men en XLR med phantom er nødvendig. I tillegg må kortet ha MIDI in/ut.

Lyd ut skal kobles til en gammal Radionette soundmaster 80. Har ikke så mye å si for lydkortet sin del egentlig, må bare briefe med min fete forsterker fra 70-tallet :P

Ett av de jeg har sett på er Roland Edirol FA-66. Den er i øverste del av prissjiktet, og jeg tar gjerne i mot forslag om billigere enheter. Men jeg vil helst ha kvalitet, gidder ikke kjøpe en billig plastikksak som jeg bytter ut om en måned eller to :P

Edit:

Glemte jeg å stille spørsmålet? JA! Jeg glemte faktisk det :P

Er det noen som har erfaring med Editrol FA-66 og kan fortelle om positive og negative sider ved det?

Eller er det noen som vil anbefale noe helt annet?

Edit #2:

Native Instruments Audio Kontrol 1 så utrolig digg ut, noen som har erfaring med det?

Endret av eide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

M-audio fw410 er et godt tips. Det er god kvalitet i den prisklassen.

Har brukt FA66 også, men ved opptak fra scene fikk jeg et problem med en høyfrekvent pipelyd. Dette fikk jeg vekk ved å bytte til mitt m-audio lydkort. Veit ikke helt hvorfor den kom, men jeg brukte en rimelig lang kabel (30 M), så det kan ha skapt problemer. Men for all del. bra boks du har sett på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.