Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forklaring av litt finger spill


Anbefalte innlegg

Er rimelig ny i bransjen, fikk gitar til jul for å si det sånn ... har prøvd litt på gitaren til kompisen osv, men ikke veldig

seriøst. ANYWAYS! fant Thomas Dybdahls, On day you`ll dance for me, NYC

Introen er som under , lurer bare på hvordan jeg skal spille den "0h2" som er i Dm`en i starten !? :blush:

OG hvis noen vet om noen sider, evnt poster her som kan forklare litt basic på hvordan man skal lese gitar noter, ala GitarPro osv, når det ikke står Akkorder, men takk og noter :P

På forhånd takk !

Dm Intro:

e|----------1----------------------1---------|

B|-------3-----3----------------3-----3------|

G|----2-----------2--------0h2-----------2---|

D|-0--------------------0--------------------|

A|-------------------------------------------|

E|-------------------------------------------|

C

e|-------------------------------------------|

B|-----------1-------------------1-----------|

G|--------0-----0-------------0-----0--------|

D|-----2-----------2-------2-----------2-----|

A|--3-------------------3--------------------|

E|-------------------------------------------|

| |

-----------------------------------------------

F

e|--------------------|

B|--------------------|

G|-----------2--------|

D|--------3-----3-----|

A|-----3-----------3--|

E|--1-----------------|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten ting til,fant en fin side som forklarer tabs, men når det gjelder

hammer-ons så lurer jeg på om jeg skal bruke samme finger, til å hamre på noten som kommer ? blir litt ala slide om jeg forstår det riktig ? Eller blir det sånn at jeg bruker en annen finger til å klemme ned strengen i den gitte fretten ? :P

Om dere forstår hva jeg mener :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan på det varmeste anbefale deg å lære deg akkorder før du begynner med tabulatur. En kar jeg spilte gitar med tidligere måtte selv etter 3 år som gitarist spørre meg om hvordan han tok f.eks Cm, G#, Eb o.l. Han hadde da startet ganske rett på med fingerspill, soloer og impro.

Personlig spilte jeg kun akkorder det første året før jeg nærmet meg et tabulatur.

Ikke noe kritikk eller noe slikt, da du på denne sangen faktisk holder akkorder til fingerspillet, men bare en liten notis sånn at du ikke går i samme fella som jeg vet mange andre gjør =) Sikkert kult å bli kjapt flink til å spille solo, men er jævlig flaut å ikke vite hvordan man tar vanlige dur- og moll-akkorder når man har spilt en stund ;)

edit: til siste spørsmål: jeg går utifra at du holder pekefingeren på e1, langefingeren på G2 og ringfingeren på B3. Da bruker du langfingeren til å "hammer-on'e" g-strengen etter at du har spilt den åpen, om du skjønte =)

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.