Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Verdien av å ha en vintage bass/gitar


vikunja

Anbefalte innlegg

Det er sikkert jåleri, men eg har ein 69 Jazz Bass som eg er frykteleg glad i. Og den er eit klasse A-instrument både når det gjeld lyd- og speleeigenskapar.

Tvile ikkje et sekund på at 69 jazz bassen din er en fantastisk bass, men som eg har sagt tidligere er det vel varierende kvalitet på bassene etter 1966 og å betale 15-20k for en uprøvd vintage Fender fra 1966+ er noe jeg ikke er særlig villig til. Da tror jeg heller jeg hadde kjøpt en brukt custom shop eller master built Fender.

Sko gjerna sett bilde av bassen din ja, er det med block inlays?

Endret av vikunja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert jåleri, men eg har ein 69 Jazz Bass som eg er frykteleg glad i. Og den er eit klasse A-instrument både når det gjeld lyd- og speleeigenskapar.

Tvile ikkje et sekund på at 69 jazz bassen din er en fantastisk bass, men som eg har sagt tidligere er det vel varierende kvalitet på bassene etter 1966 og å betale 15-20k for en uprøvd vintage Fender fra 1966+ er noe jeg ikke er særlig villig til. Da tror jeg heller jeg hadde kjøpt en brukte custom shop eller master built Fender.

Sko gjerna sett bilde av bassen din ja, er det med block inlays?

Ryktet er at kvaliteten er svært varierande sjølv om dei eg har prøvd har vore jamnt over gode. Men det er sikkert tryggare å gå for ein brukt Custom Shop.

Og ang pre-CBS så er det rett og slett alt for dyrt. Men eg skal ikkje nekte for at eg kan kome til å falle for fristelsen ein gong i framtida.....

Bassen min har block inlays, kanontøft rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.