Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Grep til Jon Blund


Anbefalte innlegg

God Aften Folkens!

Jeg holder på med et lite juleprosjekt der jeg har tenkt å spille inn noen forskjellige julesanger.

(En av sangene ligger på Innspillinger Bjelleklang.) Så da lurte jeg på en ørliten ting: Har noen av dere grepene til "Jon Blund" liggende? Tenke jeg skulle spille inn denne i litt tyngre versjon ;)

På forhånd, takk.

Endret av Typhus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor gidder du å svare????

litt av mëngingen med et gitar forum er å spørre når man ternger hjelp til noe. Du kan heller bare la være å svare, istede for å komme med unyttige svar.

Til trådstarter: kan desverre ikke hjelpe deg. jeg har da ikke slikt gehør som overnevnte har.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor gidder du å svare????

litt av mëngingen med et gitar forum er å spørre når man ternger hjelp til noe. Du kan heller bare la være å svare, istede for å komme med unyttige svar.

Til trådstarter: kan desverre ikke hjelpe deg. jeg har da ikke slikt gehør som overnevnte har.......

Jeg gidder å svare fordi jeg vil at man heller skal prøve å utvikle gehøret, enn å alltid stirre ned i tabs og akkordskjemaer. Sånn sett vil jeg si at mitt innlegg er mer matnyttig enn ditt innlegg, da du ikke bidrar med verken oppfordring eller svar.

Tips:

* Finn sangen som du skal prøve å finne ut av og sett deg ned med gitar/piano.

* Hvis du synes det er vanskelig med å finne rett akkord med en gang, prøv da å finne riktig basstone.

* Skaff deg en oversikt over kvintsirkelen, alt blir mye lettere da.

F.eks: Skal du spille Jon Blund i D-dur kommer du veldig langt med akkordene D, A(7), G, Em, Hm.

Hvor de skal være er din oppgave å finne ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Leo kommer med fine tips her.

Istedenfor å bare spørre om en sang, så virker det litt mer "proffere" hvis man har prøvd først. Det vil si at man kommer ihvertfall med et par grep, om ikke hele sangen, men syns muligens noen akkorder høres litt feil ut, og vil ha hjelp til og/eller synspunkter på enkelte partier.

Man gjør seg selv kun en bjørnetjeneste hvis man aldri prøver selv først etter min mening.

(målet er vel å være "living jukebox" rundt et leirbål eller lignende, og da er nettopp slik trening ubetalelig) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Leo kommer med fine tips her.

Istedenfor å bare spørre om en sang, så virker det litt mer "proffere" hvis man har prøvd først. Det vil si at man kommer ihvertfall med et par grep, om ikke hele sangen, men syns muligens noen akkorder høres litt feil ut, og vil ha hjelp til og/eller synspunkter på enkelte partier.

Man gjør seg selv kun en bjørnetjeneste hvis man aldri prøver selv først etter min mening.

(målet er vel å være "living jukebox" rundt et leirbål eller lignende, og da er nettopp slik trening ubetalelig) ;)

Du har skjønt greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leo. som jeg sa. siste svaret ditt var jævlig bra.

Kan bare svare for meg selv, men min gitar er så sur lyd i at det er vanskelig å komme til rett lyd. ja skal kjøpe ny når penga sper på.

skal jo heller ikke se bort ifra at jeg har veldig litte peiling på gitar spilling, men lærer noe nytt hele tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.