Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny akustisk gitar...?


Sindre Torp

Anbefalte innlegg

Har nå spilt gitar i et par år. I begynnelsen spilte jeg kun på en eldgammel og dårlig akustisk gitar (spiller fortsatt på denne). For omtrent ett år siden kjøpte jeg meg en "el-gitar-pakke", med en ikke så altfor god gitar.

Har nå planer om å kjøpe meg en ny akustisk gitar, lurer derfor på om dere har noen tips til hva jeg kan kjøpe. Prisen burde være rundt 3500-4000kr (har ikke tenkt til å legge så ekstremt mye penger i dette, får heller kjøpe meg en "kjempegitar" om noen år), og helst ha elektronikk.

Er klar over at jeg ikke for noen monster av en gitar til denne prisen. Men jeg føler at hverken lommeboka eller spilleferdighetene mine tillater at jeg bruker stort mer på en gitar på dette tidspunktet

Har ikke så mye peiling på gitarer, så helst fortell hvorfor gitaren er god/bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt rundt omkring nå, og lest mye god ord om Takamine gitarer. Har sett litt på Takamine EG531C, Takamine EG541C og Takamine EG561C. Noen som har noe å si om disse? Har uansett tenkt til å prøve før jeg eventuelt kjøper, men kanskje noen har noen erfaringer å fortelle om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Ibanez AEL-40SE

prisantydning: 4000 Kr.

Tro meg, det er en kjempegitar som så absolutt holder mål. Imponerende fin lyd akustisk, men rævva elektronikk. Så er det sagt. Men tar du opp med en ekstern mic, (som jeg har gjort HER) Er det bare fryd og gammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takamine har mange fine akustiske gitarer, i flere prisklasser.

Er det en klassisk spansk (nylonstrengsgitar) eller en stålstrengsgitar du skal ha? Takamine har vel kun stålstrengere, så vidt jeg vet...

Neida Takamine har nylonstrenger også de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takamine har mange fine akustiske gitarer, i flere prisklasser.

Er det en klassisk spansk (nylonstrengsgitar) eller en stålstrengsgitar du skal ha? Takamine har vel kun stålstrengere, så vidt jeg vet...

Neida Takamine har nylonstrenger også de

Ok. Da er det bare noe jeg ikke har sett ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.