Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Støtt opp om lokal bandungdom


surbz00r

Anbefalte innlegg

Jeg og noen venner planlegger å starte band og har i den forbindelse kikket litt rundt etter øvingslokale i Åsane. Vi har funnet noe der vi vil ha ganske tidsavgrenset tilgang og dessuten kan vi ikke ha utstyr stående der - og attpåtil har vi egentlig ikke noe utstyr å bruke der heller!

Vi tenkte derfor at bydelen vår mangler (ihvertfall har ikke vi hørt om noe) tiltak for ungdom som ønsker å spille sammen i band men som ikke har noe sted å gjøre dette. Vi tenkte derfor at hvis vi ordner lokale f.eks. på gamleskolen på Tertnes Skole (tror ikke den brukes til undervisning ihvertfall), og får støtte fra MVO (Musikkverkstedordningen), så kunne vi selv ha tatt intiativ til et slikt tiltak som vi selv også gjerne ønsker å benytte oss av.

Vi vil i alle tilfelle gjøre dette på frivillig ikke-kommersiell basis, og er avhengige av andre som kan ta seg tid til å være med og drifte dette her, om ikke annet ihvertfall "sitte vakt" en kveld i uken eller mer. Det vil da ikke skade å ha musikalsk kompetanse, men i bunn og grunn er det intiativet du tar som gjelder.

Tanken var at vi kunne holde åpent for alle 2-3 kvelder/ettermiddager hver uke pluss søndag, kanskje to økter på 1,5 timer hver gang (3 eller 4 dager i uken * 1,5 timer per økt * 2 økter daglig = 9 eller 12 timer hver uke). Dette vil vi ta på skift, og foreløpig er vi 6 stk (hvorav 2 bor et godt stykke unna, så i alle tilfelle trenger vi mannskaper) som har garantert vår deltakelse etablering av et slikt tilbud så lenge vi får lokale og støtten vi trenger. Vi blir nødt å ordne en påmeldingsløsning slik at alle slipper til, men det tar vi etterhvert - gratis å bruke skal det uansett være. Dersom noen som kan kode slikt har lyst å gjøre dette for oss (non-profit selvsagt, vi er frivillige), så er de uansett velkomne til å ta kontakt.

MVO har en ordning som heter STARTPAKKA!, der søkere kan støttes med inntil 100.000 i etableringsstøtte "for å stimulere til etablering av nye aktivitetstilbud innen rytmisk musikk". Vi har allerede utarbeidet et forslag til et utstyrsbudsjett på rett i overkant av 33.000 kr (eksl. obligatorisk veiledning som teller 5.000 kr av etableringsstøtten), som innebefatter bl.a. 2 gitarer med forsterkere, bass med forsterker, slagverk med cymbaler, 2 mikrofoner med stativ, miksebord og aktiv høyttaler (kan gi ut listen om noen skulle være interessert).

Vi vil være avhengige av denne støtten for å kunne få tak i utstyr, vi vil være avhengige av å få tak i lokale for å i det hele tatt søke om støtte, og for å få lokale...

...er vi avhengige av at du melder deg frivillig, slik at vi får nok folk!

Send PM til meg eller svar i denne tråden.

Ikke minst trenger vi feedback fra musikere som behøver en slik tjeneste, så vi og MVO er sikre på at det er marked for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.