Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterkertrøbbel


Anbefalte innlegg

Hei! Kjøpte en brukt Laney VH100R for ei stund sia og håper jeg ikke har kjøpt katta i sekken.

Den har feit lyd og alt men det er et problem... Jeg kan bare spille på den i 2min med bra lyd <_< så kommer et helvettes støy som bare blir høyere og høyere :o så er det ikke noe lyd i det heletatt :blink:

Har vert på den lokale musikkforetninga og leverte den inn, men de viste ikke hva som ver feil, men det de kunne si var at forsterken ble varm som ei steikeplate. Reverbledninga var smelta inni, men nå er de tatt ut.

Hva er feil!? :unsure::unsure::unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som den trenger et lite opphold hos en repratør. Du kan ta den med til en radio/tv repartør, de finner som oftest ut hva som er feil. Siden den blir veldig varm er det mulig det er en kortslutning.

Men tror du ikke at de kansje ville ha funnet ut av det på musikkforetninga hvis det var så enkelt? :blink:

Kansje jeg skal sette et par datavifter inn... Funker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir så varmt at ledninger smelter inni der så er det en kortslutning en eller annen plass. Du eliminerer ikke problemet med noen vifter. Men hvis du akkurat har kjøpt den så ville jeg vel tatt en telefon til den du kjøpte den av og hørt om han har hatt noe problemer.

Men den trenger å bli sett på av fagfolk, det er det ingen tvil om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er rørene?

Kortslutninger skjer ikke bare av seg selv, så jeg blir overrasket om noe er kortsluttet, spesiellt i en røramp der det gjerne er godt med avstand mellom både baner og komponenter.

Du kan jo se om noen av kondensatorene lekker (en hvit guffe) eller skjekke om noen av de er gåene, det kan være en forklaring.

Det er iallefall ikke transformatorene, ettersom du jo får lyd i starten. Men det kan høres ut som om det enten er noe som skjer i strømforsyningen eller i rørene. Man hører skjeldent om problemer andre steder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.