Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Morgan Traveller W-01CE


Siss29

Anbefalte innlegg

Som noen kanskje har fått med seg, så har jeg bare jallagitarer når det gjelder akkustisk. :blush:

Qxl-gitaren som liksom var stålstrenger, men som viste seg å være nylonstrenger, låter ok, men holder stemminga veldig dårlig. Dessuten har den jo litt bred hals og jeg strever med å få klare toner av den. Når jeg prøver å spille akkorder på den, så høres de fleste ut som om jeg har dempa strengene :mellow: . Den gamle EKO-gitaren skifta jeg tunere på, men den skurrer noe jævlig og høres ikke helt god ut selv om jeg stemmer den.

Derfor funderer jeg på å finne meg stålstrengsgitar med litt mer ok kvalitet, og dermed fant jeg denne Morgan travellerer gitaren.

Men hvordan er den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen er liten og "snerten", men hodet er litt stort i forhold til kroppen...

Ja den er litt spesiell, men jeg var mest opptatt av at den var god å spille på. Synes egentlig ikke akkustiske gitarer er noe spesielt fine å se på generellt. Men har jo en fin lyd og er jo litt enklere å drasse på :)

Lurer på om halsen er slank og fin og slikt. Synes klassiske gitarerer (nylonstrengere) virker litt klumpete og store i halsen. Men stålstrengere virker litt slankere.

Funderer litt på denne Harley Benton-gitaren: http://www.thomann.de/thoiw5_harley_benton...5_prodinfo.html som noen skrøt av her på forumet. Prisen blir jo bare omtrent det halve da.

Det meste er vel bedre enn de jeg har uansett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.