Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ettermontering av Floyd Rose


Anbefalte innlegg

Hey,

fikk Floyd Rose tremolo'en min fra USA i dag; god knall med unntak av en ting - det er ikke NOE som viser hvordan den skal moteres :blink:

Fint om noen her har væt borti å ettermontere Floyd, og kan komme med noen tips - tegninger skal jeg vel klare å finne på nettet (tar gjerne imot linker med stor takk :D )

Trenger forresten ikke få høre at jeg liksågodt kan kjøpe en gitar med FR ferdig montert B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gitarer trenger utfresning for FR, i det tilfelle; ta den med til den lokale sjappa, er ikke lett med mindre du vet hva du gjør.

Hvis du har dette, skal det være forholdsvis enkelt om du kan intonere og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gitarer trenger utfresning for FR, i det tilfelle; ta den med til den lokale sjappa, er ikke lett med mindre du vet hva du gjør.

Hvis du har dette, skal det være forholdsvis enkelt om du kan intonere og slikt.

Jepp, er oppmerksom på dette. Har både utstyr og en ekstra kropp å "øve" med.

Tror jeg begynner å få en liten plan på hvordan dette skal løses, har brukt noen timer på å lese rundt om på nettet.

Kjenner på øyelokkene at jeg IKKE kommer til å begynne i dag i hvert fall :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Noen gitarer trenger utfresning for FR

kan komme anpå floyden og. recessed floyd (nedsenket i kroppen) og not recessed (oppå kroppen) kommer anpå dybden på floyden og litt. mulig at du bare kan skru den fast oppå kroppen, det står kanskje i en manual eller et eller annet.

hvis du ikke har snøring på hvordan, så er du på tynn is når det gjelder DIY. fresing kan påvirke tonedybde og sustain, og hvis det er en dårlig jobb, ser det dårlig (STYGT) ut etterpå. back away man, for goodness' sake, and hand your tools over to a professional!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.