Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Effekter/kabinett til Marshall JCM900


allman

Anbefalte innlegg

Har anskaffet meg en Marshall JCM900 50w higain, og trenger tips til hvilket kabinett som passer denne forsterkeren. Vurderer Marshall 1936 2x12 da dette er det mest praktiske til mitt bruk (farter rundt og spiller på små steder med 150-250 tilhørere), men er blitt i tvil etter å ha lest dårlige kritikker av nye marshallkabinett her på forumet. Trenger også tips til vrengpedal som passer til forerkeren, og gir meg feit lyd til solospilling. Spiller på en Epuiphone Les Paul Standard med Seymore Duncan pickups. Jeg har et BOSS ME-50 pedalbrett, men det funker mildt sagt dårlig på marshall`n, høres ut som et vepsebol, les ;spinkel, digital lyd.

Spiller classic 70-talls rock type Led Zep, Thin Lizzy, Sabbath etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et 4x12" Marshall med Celestion G12-75 høytalere. Greie nok syntes jeg, helt til jeg prøvde Celestion Vintage 30 høytalere. MYE klarere lyd, biter litt mer på en måte. På en annen side har den mindre bass enn G12-75 høytalerne.

Men disse blir ikke solgt som 2x12". Fra Marshall hvertfall, er sikkert en del andre merker som gjør det - men jeg aner ikke hvilke. Celestion Greenback skal også være veldig gode, men har aldri prøvd dem selv.

Jeg brukte en Boss BD-2 til JCM800'en min og det funka ganske bra. Billig og bra pedal, har ikke prøvd så mange andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men disse blir ikke solgt som 2x12". Fra Marshall hvertfall

Marshall har faktisk nylig lansert 1936 kabinettet (2x12) med Celestion Vintage 30 elementer. Kan ikke finne noe info eller modellnummer akkurat nå, men mulig at jeg leste det i Guitarst eller guitarplayer.

1936kabinettet til marshall er faktisk ikke så dumt. Ikke det beste rent bygge/akustikk messig, men det låter veldig bra. Har hatt et slikt kabinett med celestion greenbacks elementer, og det spillte meget bra!

Kabinettene til soldano, rivera, cae osv er av langt høyere byggekvalitet, og låter som regel en god del bedre. Men det gjelder å ha de rette elementene også.

(Jeg selger forresten et meget pent Soldano 2x12 kabinett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.