Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til mikrofon - Studio Projects C-1 - lydklipp


tHeMuTh|n

Anbefalte innlegg

I et par andre tråder har jeg skryti veldig av en mikrofon som heter Studio Projects C-1 og her kommer en liten lydfil jeg har gjort med den.

Jeg slang inn et minutt med klassisk gitar (Alhambra 4P), spilt inn på soverommet. Det er INGEN EQ på det dere hører, hverken på mikseren (Allen & Heath MixWizard 12:2) eller i Cubase. Dessuten har jeg heller ikke vært spesielt nøye med mikrofonplasseringen. Jeg satt mic'en sånn ca der jeg trodde det kom til å låte ok uten å tenke mer på det. Mic'en står sånn ca 50 cm unna litt til venstre for lydhullet, en smule over gitaren

Jeg har kopiert sporet slik at dere får først høre et helt TØRT opptak, og så det samme en gang til med en (kjip og ikke så veldig pen) klang fra Cubase. Fortsatt ikke noe eq eller kompressor eller noe.

Ikke tenk på spillinga, jeg bare improviserte ivei noe kvasi klassisk wannabe ting :) Og jeg skiftet strenger 20 minutter før så det er litt surt.

her kan dere hører :) løp og kjøp vil jeg si

http://www.bandrommet.net/musikk/demomic.mp3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... tror jeg skal satse på en Studio Projects B1 etterhvert jeg.

Har du noe erfaring med den?

Tenkte å ha en billig mik som kan brukes til opptak av vokal og el-gitar.. er det evtuelt noen andre alternativer du kan anbefale i prisklassen rundt 1000+/-?

Har ikke så mye penger vettu ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C1 koster 2500,- ca, men tror at de går for 1990,- nå før jul.

B-1 koster 1250 men går muligens for 990,- før jul.

Det er ikke noe i veien for å bruke denne mikken til både trommer og gitar amper. Det er jo veldig vanlig, iallfall i USA, å bruke stormembran mikker også på oppmikking av amper. Det er mer utbredt der borte enn her i europa, hvor vi ofte heller sverger til Shure SM57

Du kan til og med bruke den til basstrommen regner jeg med. Den tåler også veldig mye, opp til 131 dB SPL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Du får nå Studio Projects B1 for 990,- hos www.procom.no

Har tenkt til å satse på den selv.. :)

Test av den, hvor de sammenligner med blant annet C1: http://www.digitalprosound.com/2003/01_jan...ojects_b1b3.htm

Nå har de jo RØDE NT1-a til 1998,-. Er den noe?

Forresten, trenger man noe spess. i tillegg til mic'en? Mikser/brett, spess. lydkort, osv?

God Jul!!!!

Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, ok.

Har forresten XLR Output på min forsterker (Tech21 Trademark 10). Vet ikke heeelt hva det er, men de beskriver det slik på tech21nyc.com:

SansAmp XLR Direct Out for stage and studio applications allowsyou to go direct to any mixing console.  For live gigs, you can run directly into the PA system. In larger venues, you'll be able to utilize the PA monitors to supplement your stage volume.  

Har det noe å si? :)

Og om noen kan sette opp ett passende oppsett til å ta opp gitar, piano og litt kornett (myk trompet), til rundt 3000, hadde jeg satt pris på det! :D

Har ikke så mye peng å bruke. Men tenkte ca. 1000lapp på mikrofon (Studio Projects B1?), 1200 eller no på lydkort (M-Audio eller no?), og resten på mixer.. Vet ikke hvor mye mixer eller preamp koster...... Noe tips? Takk i forveien! ;)

Mvh,

Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. ok..

Må forresten si at Trademark10'en er helt rååååå på lyd!!! Knuser Fenderne, Marshallene og Line6'ene jeg prøvde på Immerslund og Hornaas. Sykt mange forskjellige lyder, med aktive kontroller... Kjemperå! :D

Har planer å chaine den med en eller to sånne Power 60 greier, for mer kraft når jeg trenger det. :)

Har ikke hørt om Traynor, men det er sikkert bra det. :)

Er ihvertfall superfornøyd med Trademarken.. :D

Eneste downer er at det er bare en kanal, og det fulgte ikke med noen ledning.

Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traynor'en:http://www.yorkville.com/products.asp?cat=18&id=93&type=32&show=Photos

Ojojoj! Ser nice ut! :mrgreen:

Skal forresten ut å kjøpe ny kabel idag. Hvilken kabel anbefales?

Så en på nettet nylig med 24K gullbelagte tupper, og oksygen fri karbon. Lol... er det nødvendig med så dyr?

Råd tas imot med takk. :) Så jeg slipper å kjøpe helt på blindspor.

Mvh,

Joachim :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å lese her før jeg kjøpte.

Kjøpte faktisk 45karats gullbelagte PlanetWaves kabler 20fot/6.10m. Med oksygenfri kobber og greier....

330 kr!! :shock: (der gikk julepengene)

Skrytefaktoren er nok høy. Men nå har jeg livstidsgaranti da... Deilig det.. :)

Men var kanskje litt mye peng ja.. Spess når jeg ikke har noen inntekter er 330,- ett hull i lommeboka...

Jaja... er vel gode kabler.. Mye "kule faktorer".. heh...

Takk likevel! :)

Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.