Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny effektpedal (rectifier-etterligning helst)


Tready

Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste sett på ny effektpedal til el-gitaren min. Det skal være helst være noe ala Rectifier-lyden. Jeg legger i rundt 1000-800kr. Jeg bare lurte på om dere kan anbefale meg en bra metall-pedal som ikke vepser og gir en klar lyd. Er marshallpedalene noe å satse på? Eller skal jeg vurdere noe annet?

skal kjøres gjennom en VOX AD30VT

Endret av Tready
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan spare noen lapper og kjøpe en Mesa Boogie rørvreng pedal, tror det er det nærmeste du kommer i pedalformat.

I det prissjiktet er det lite som ikke låter vepsete. Du kan jo teste ut Boss Distortion, Mega Distortion og Metal Zone f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

metal zone? :wacko: låter helt forferdelig.. zsszcchhhzhhzh.. like fælt og skarpt som det tyske språket.

let etter brukte ting.. men tror nok du hadde fått ganske mer for pengene dersom du var villig til å gå opp i pris litt.. radial tonebonepedalene,vox bulldog,tubescreamer,mxr dimebag,krank, jekyll&hyde(vet ikke hvor sinna den sistnevnte kan bli) ++ kanskje du finner noen av de brukt.

dersom big muff blir brukt på rette måten og til den rette greia kan det være en veldig fet pedal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke får nok recto-aktig lyd ut av AD30VTen din, gjør du enten noe veldig feil, eller har en veldig dårlig gitar.

Jeg får til recto i massevis.

Det er utrolig hva man kan få ut av den lille rakkern om man bare gidder å skru litt på den. Også er det jo ingen hemmelighet at lyden også ligger i fingrene.

Selv bruker jeg en Digitech Bad Monkey på Soldano modellen (US Modern) de få gangene jeg trenger et lite ekstra løft. Den kan stilles inn til å være nærmest en clean boost, men jeg har den slik at lyden blir en bitteliten bit tjukkere. Den fungerer dog ikke så bra på de andre amp-modellene, med unntak av Boutique OD når jeg kjører Stratten min med singlecoils.

Endret av Jon Henrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.