Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Den store undergrunnband-tråden.


Morph

Anbefalte innlegg

Først og frems, hvis du ikke liker bandet, hold det for deg selv.

Det hadde også vært kult om du kan legge ved noen innspillinger, så folk vet hvordan bandet høres ut.

Ikke legg til band som ikke har laget sanger enda.

Hvis du skal "reklamere" for bandet ditt (som ikke har laget sanger enda) så kan du heller skrive i denne tråden

Tenkte vi kunne skrive infoen slik (så blir det litt oversiktlig):

Bandnavn:Sjanger:Land/By

[bilde]

Bandmedlemmer

Generelt om bandet

Utgivelser/demoer

[evt hotlinking til sanger]

Dine personlige meninger

[Link til hjemmeside]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Southern Isolation : Acoustic/Southern Rock/Blues/Mellow : USA/New Orleans, Louisiana

southernisolation_southernisolation.jpg

Bandmedlemmer:

Stephanie Opal - Vocals / Guitar

Phil Anselmo - Guitar/Backup Vocals

"Big" Ross Karpelman - Keyboards

Kevin Bond - Bass

Sid Montz - Drums

Dette er bandet til ex-kona til Phil Anselmo, Stephanie "Big Momma" Opal. Når bandet ble startet er ukjent. Det er også ukjent om bandet fortsatt lever. Alle instrumentene som er i sangene er ikke programmert. Sangene (og tekstene) er veldig "spirituelle" og nesten deprimerende. Sangene er veldig behagelig å høre på hvis man bare vil slappe av. Southern Isolation byttet navn fra Body and Blood. I disse dager går det rykter om at Phil Anselmo har tatt opp Body and Blood navnet til sitt nye band. Det skal være noe ala Southern Isolation. Sangen suicide note pt.1 er et godt eksempel.

Utgivelser:

Southern Isolation EP 2001 (bildet over er coveret)

Sanger

Mine meninger:

Vanligvis hører jeg ikke på slik musikk, men ja jeg innrømmer gledelig at jeg måtte sjekke det ut pga det var kona til Phil sitt band. Og fordi han var med i Necrophagia. Jeg hadde hørt mye bra om det og at folk ikke kunne tro at det var han som spilte gitar i bandet. Fra første sang ble jeg "trollbundet". Dette er fenge riff. Og Stephanie har en utrolig stemme. Kan jo også nevne at hun er backup-vocal på noen Down sanger. Sangene er sikkert ikke fengene første gang dere hører dem, derfor ville jeg hørt på dem over en liten tid. Og heller se hva dere syns da. Det er bare to sanger som ligger på linken jeg la med, men jeg råder dere til å høre på de andre. Jeg driter i hvordan dere får tak i dem, men i og med at dette er et undergroundband, så ville jeg supportet dem.

Kjøp platen her: http://www.redstream.org/Southern-Isolatio...ion_RD10501.php

Southern Isolation har ingen hjemmeside. Men om du søker på det på google, får du opp en god del med reviews.

Fører til noe ekstra, hvis jeg føler noe mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morphine - Rock - Boston, MA, USA

morphine_225_20050126.jpg

Medlemmer:

Mark Sandman - 2 string slide bass, vocals, organ, tritar, guitar, piano

Dana Colley - baritone sax, tenor sax, double sax, triangle

Billy Conway - drums

Jerome Deupree - drums

Morphine ble starta i 1990 av Mark Sandman, som allerede var en veteran i Bostons undergrunnsscene. De rakk å gi ut fem album før frontmann Sandman kollapset på scenen i Palestrina (nærme Roma) i 1999. Han døde da av hjerteinfarkt i en alder i 46.

Senere gikk saksofonist Dana og trommeslager Billy sammen med vokalist Laurie Sargent og startet bandet Twinemen. I 2002 startet bandet plateselskapet Hi-N-Dry, som i 2004 gav ut en samleboks med en rekke eksperimenter og diverse av Mark Sandman, en hyllest de kalte Sandbox. Den omfatter alle sjangrene han var innom i løpet av sin musikalske karriere, og hinter til hvor mye mer han kunne prestert å lage, hadde han ikke dødd.

Utgivelser:

Good - 1992

Cure for Pain - 1993

Yes - 1995

Like Swimming - 1997

B-Sides and Otherwise -1997

The Night - 2000

Bootleg Detroit - 2000

The Best of Morphine: 1992-1995 - 2003

Sandbox: The Mark Sandman Box Set - 2004

Jeg var overrasket over at jeg likte et band som ikke tok elektrisk gitar i bruk, men det er no to slike band jeg hører på; Keane og Morphine.

Jeg synes Morphine har en ganske spesiell sound, men jeg liker den. Grunnen til at jeg kjøpte albumet Cure for Pain var egentlig ved et uhell, jeg forvekslet Morhpine med et band kalt Heroine. Likevel var det hell i uhellet, og jeg angrer ikke på å ha kjøpt CDen.

Den passer vel egentlig best når man skal slappe litt av, kanksje også når man er under tyngre rus av noe slag, men det har jeg selvfølgelig ingen erfaringer med.

Morphine på Wikipedia

Offisiell side (den var nede når jeg sjekket, mulig den funker senere)

Offisiell side for Twinemen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.