Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Ibanez RG565 Genesis


Skullkrusher

Anbefalte innlegg

New Guitar Day! Kjøpte nettopp denne Ibanezen fra 4Sound. Fin opplevelse og god service. Jeg er ikke vanligvis i "kjøp lokalt!!!"-leiren, men det er som regel lite å spare på å kjøpe fra utlandet. Når jeg i tillegg får med to servicer på kjøpet er det lite å tenke på.

Gitaren var god å spille på med en gang, men jeg justerte tremoloen og byttet strenger med en gang jeg kom hjem. Det var null stress å få til lav nok action på den, og halsen er perfekt og jevn.

Det blir spennende å se hvordan den takler en kald og tørr Trondheimsvinter. Pga. medfølgende service er jeg ikke så bekymret.

Jeg er veldig imponert for hva man får for pengene. Halsen, og spesielt treverket, er imponerende. Den har muligens en mer definert D-form enn min gamle RG560 fra 80-tallet, og jeg foretrekker den matte finishen som de nye Genesis-modellene har. Edge-tremoloen er fantastisk. Pickupene er gode, men kan nok fint byttes ut med noe annet om man ønsker det.

Alt i alt en fet gitar for prisen!

20211231_011106-01.jpeg

20211231_011639-01.jpeg

20211231_011650-01.jpeg

  • Liker 5
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Troll skrev:

Gratulerer! Denne var fin :) Har selv lyst på en Ibanez med gripebrett av lønn og en sprek farge en gang snart :)

Takk! Jeg har hatt spreke Ibanezer tidligere, og har en RG560 fra '89 som jeg bruker masse, men har aldri hatt en med lønnehals. Det ser unektelig ekstra shredder ut med lønn, spesielt i kombo med spreke farger! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.1.2022 den 1.10, Slashaxl skrev:

Kunne godt hatt en slik oransj en ja. Fin gitar. Grattis! Hadde de flere på 4Sound? Skulle vært innom å prøvd 🎅

Jeg bestilte den fra Gjøvik eller Oslo til Trondheim, så de hadde ikke på lager i Trondheim fra før. Oransje finnes ikke hos 4Sound, men tror den finnes hos andre! De er ikke i sortimentet lenger, så det kan være lurt å slå til nå om man vil ha uten å vente på bruktmarkedet. Takk, forresten!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.