Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Portabel PA


allegro

Anbefalte innlegg

Hei,
jeg er på utkikk etter portabel PA som egner seg for en (iblant to) vokalister og en akustisk gitar(Maton EBG 808 TE, 2019).

Det nærmeste jeg har kommet og som er tilgjengelig for kjøp i Norge er Bose S1 Pro + XLR/Signalsplitter (for tilkobling av 2 mikker). Evt JBL Eon One Compact som har 3 innganger, men usikker på om lydkvaliteten er like bra som Bose(?)

Aller helst kunne jeg ønsket å kjøpe en Elite Acoustics A4-8 mkII eller A6-55, men disse får jeg ikke kjøpt i Norge. Og prisen blir omtrent det dobble av en Bose om jeg bestiller fra Thomann. Er det verdt det..?

Hvilken portabel PA ville dere ha valgt? Bose S1 Pro, JBL Eon One Compact eller Elite Acoustics (som er endel dyrere)?

Endret av allegro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hva skal du bruke dette til? Gjetter på gatemusikant siden du skal ha batteridrevet?

Har ingen personlig erfaring med noen av de, men om du går for Bose så bør du ha et batteridrevet miksebord i tillegg, og ikke bare en splitter. Sannsynligheten for at begge vokalister trenger klin likt gain, eq og volum er ganske liten.

Ift Elite så vet jeg ikke hva som skiller den første A4-8 fra MK2, men de har originalen på Gear4Music til omtrent samme pris som Bose og JBL.

Alt i alt så tror jeg det er litt hipp som happ hva du velger, basert på hva man kan lese utifra specsheets, så du må velge litt hva som er viktigst.
-Bose har best batteritid og veier minst, men har bare 6" woofer og du trenger en mikser om det er fler enn deg.
-JBL spiller høyest, har nok innganger og veier marginalt mer enn Bose, men har muligens noe dårligere lydkvalitet(?). Ser også ut til å kunne stille EQ separat på alle 4 kanaler, og den har dedikert AUX in og blåtann, samt USB-porter for å lade mobil, etc.
-Elite låter kanskje litt bedre, men er litt mer begrenset enn JBL, har noe dårligere batteritid og veier betydelig mer.

Personlig hadde jeg nok gått for JBL og kalt det en dag. Den har volum, lav vekt, brukbart batteri og god funksjonalitet. Antakeligvis også mer enn god nok lydkvalitet for de settingene der det holder med en bærbar sak til 6000kr.

Om dette svaret kom altfor sent og du allerede har kjøpt deg PA så fikk jeg hvertfall noe å slå ihjel en halvtime på. Og hvis du har kjøpt, fortell gjerne hva du gikk for og hvorfor :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.