Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som kjenner igjen denne ampen ?


S-Ove

Anbefalte innlegg

Byttet til meg en Impact 1015 60w mot en Marshall Valvestate. Tidligere eier har nok brukt fantasien sin her.?

Har prøvd å finne noe info om denne på nettet, det jeg har funnet ut er at Impact 1015 60w er samme amp som sound City 50 plus, de skal være 100% like etter det jeg har forstått.

Det jeg ikke finner ut er om Impact ble laget før eller etter Sound City 50 plus. ?

 

Impack.jpg

85_1764361755.jpg

Untitled.jpg

Endret av S-Ove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg jobbet litt med ampen. Som sakt er dette en amp som er opp i mot 50 år snart, så et kondensator bytte måtte til. Det var en god del trafo støy og susing fra den.

Jeg bestillet alle filter kondensator fra Tubeamp Dr. Jeg fikk satt dem inn på lørdag og trafo støy gikk betraktelig ned, Lyd volum gikk også mye opp, så jeg måtte skru ned volum etter bytte. Det ble også mye finere lyd i ampen. Siden jeg også byttet Bias kondensator så måtte eg jusere bias på ny.Alle disse kondensatorere viste lekasje og oppsvulming. Jeg vet ikke om disse ampene kan bli like lydløse som nyere amper, det er ennå noe suselyd og litt trafo om jeg drar opp på noen av tone kontrollene. Det er ennå et par elektrolyttkondensator rundt rørene i preampen gjerne disse også bør byttes ? Men uansett den låter betraktelig mye bedre nå. Og den lukter ikke gammel elektonikk når den blir varm lengre hehehe..

 

 

 

Untitled.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.